کاهش 4 دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی

© AP Photo / Charlie Riedelکاهش 4 دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی
کاهش 4 دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
بهای جهانی نفت امروز کاهش یافت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی با کاهش بیش از 4 دلاری روبرو بوده است به طوری که بررسی داده‌های انرژی در جهان نشان می‌دهد با وجود اینکه اوپک پلاس تولید روزانه نفت خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده باز هم با توجه به شرایط بی ثبات جهانی قیمت نفت خام نزولی است.
بسیاری از تحلیلگران علت اصلی این واکنش بازار انرژی را کاهش قابل توجه تولید نفت روسیه به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی می‌دانند.
بر اساس گزارش‌ها، روسیه در حال حاضر 300 هزار بشکه کمتر از هدف خود در ماه مارس یعنی حدود 10.018 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کرده است.
صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود گفته تورم آشکار می‌تواند تهدیدی جدی برای اقتصاد جهانی باشد. بسیاری از کارشناسان از آینده قیمت نفت به دلیل احتمال تحریم نفت و گاز روسیه و فشار بر بازار عرضه بیم دارند.
بر همین اساس قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال امروز (31 فروردین ماه) در بازار جهانی نسبت به آخرین قیمت‌های روز گذشته با 4 دلار و 19 سنت کاهش به 108 دلار و 50 سنت رسیده که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته 4.51 درصد کاهش را به خود دیده است.
همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بازارهای جهانی با 4 دلار کاهش به 103 دلار و 70 در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته 4.32 درصد کاهش را به خود دیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала