ضرورت زدن ماسک برای مسافران آمریکایی حذف شد +ویدئو، عکس

© REUTERS / Eduardo MunozБрошенная защитная маска на пляже Нью-Джерси
Брошенная защитная маска на пляже Нью-Джерси - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
اشتراک
خطوط هوایی آمریکا دستورالعمل ضرورت ماسک برای مسافران و کارکنان خود را در فرودگاه‌ها و پروازهای داخل آمریکا را حذف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که مسافران یک پرواز از اینکه خدمه‌ی پرواز به آنها می‌گوید ضرورتی به زدن ماسک در طول پرواز ندارند خوشحالند و با شادی ماسک‌های خود را در کیسه زباله می‌اندازند.
قاضی فدرال ایالت فلوریدا آمریکا پیش‌تر با اعلام این حکم که دستور‌العمل زدن ماسک غیرقانونی است، دولت بایدن دیگر اجباری برای استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی را اجرا نخواهد کرد. خبرگزاری رویترز نیز با انتشار خبر حذف ضرورت زدن ماسک برای مسافران آمریکایی، نوشت: "خطوط هوایی آمریکا به دنبال حکم یک قاضی فدرال آمریکا که دستور‌العمل اجبار زدن ماسک از سوی دولت بایدن را غیرقانونی خواند، از این حکم استقبال کردند."
خطوط هوایی آلاسکا با برداشته شدن این الزام اعلام کرد؛ حدود دو سال زدن ماسک در پروازها الزام‌آور بود اما از امروز زدن ماسک در فرودگاه‌ها و در داخل هواپیماها یک ا"نتخاب" و "گزینه" برای مسافران و خدمه هواپیمایی است، البته برخی احساس متناقضی دراین مورد خواهند داشت، به همین دلیل استفاده از ماسک صورت درحین سفرهای هوایی همچنانی یک گزینه باقی خواهد ماند.
بنابراین گزارش خطوط هوایی "دلتا" و "یونایتد ایرلاینز" نیز با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند که حذف دستورالعمل زدن ماسک بفوریت برای پرسنل خطوط هوایی و مسافران برداشته می‌شود و این موضوع می‌تواند همچنان یک انتخاب برای افراد باقی بماند اما در پروازهای بین‌المللی و بسته به کشوری که در آنها محدودیت اجتماعی برای مقابله با کرونا وجود دارد باید مسافران و خدمه آن را رعایت کنند.
کاربران بسیاری امیدوارند این مقدمه‌ای برای از بین رفتن کرونا در جهان باشد تا مردم دوباره زندگی بدون ماسک را تجربه کنند. این کاربران همچنین عنوان می‌کنند البته عدم ضرورت زدن ماسک در کشوری صورت گرفته است که همچنان آمار بالایی از مبتلایان به کرونا منتشر می‌شود، بنابراین در هر جایی که برای ماسک زدن ضرورت و اجباری نیست بهتر است برای سلامتی خود ماسک زدن را در مکان‌های عمومی و شلوغ انتخاب کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала