۹ هزار میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان در ایران

© Fotolia / Studio Mikeاقدام شجاعانه کهنسال ترین مرد جهان
اقدام شجاعانه کهنسال ترین مرد جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
اشتراک
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان داشت که همسان سازی حقوق، خواسته و مطالبه جدی بازنشستگان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمد اسکندری در نشست ماهانه رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران گفت که "اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری است" .
وی افزود: بحث قانونی شدن همسان سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه پیگیری شده و به نتیجه برسد و ما هم پیگیر تعیین تکلیف آن هستیم.
این مقام خاطرنشان کرد: آنچه در قالب نظام چندلایه تأمین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند و دغدغه عدالت در پرداخت‌ها پوشش داده شود.
اسکندری با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش‌های حقوق مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱ امسال را ابلاغ نکرده است، تاکید کرد: حقوق فروردین ماه بازنشستگان به صورت علی الحساب و بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود و امیدواریم با ابلاغ دولت، احکام بر اساس افزایش‌های جدید در اردیبهشت ماه صادر و افزایش فروردین ماه نیز در آن زمان پرداخت شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح برخی مطالب درباره بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و بازنشستگان و اغراق در این زمینه را نوعی اجحاف در حق نهاد دولت دانست و افزود: دولت طبق تکلیف موضوع ماده ۱۰۰ قانون استخدام کشوری، هرماه نسبت به تأمین منابع حقوق بازنشستگان اقدام می‌کند که اگر منصفانه نگاه کنیم دولت در این زمینه مسئولانه عمل می‌کند. هرچند که صندوق در صورت‌های مالی خود، دریافت ارزش روز برخی مطالبات ناشی از کسور و یا تحمیل بار مالی در سال‌های گذشته را گنجانده است و به دنبال دریافت آن است.
وی مطالب مطرح شده در خصوص افزایش ۵۰ درصدی حق بیمه بازنشستگان در مقابل افزایش ۳۰ درصدی پوشش‌های درمانی را تحلیلی ناکامل برشمرد و گفت: حق بیمه بازنشستگان از سال ۹۹ تغییری نکرده بود در حالی که در همان سال پوشش‌های خدمات درمانی دو برابر شد و برخی خدمات دیگر هرچند ناچیز، به تعهدات و پوشش‌ها اضافه شد.
اسکندری افزود: این در حالی است که امسال پس از مدت‌ها بدون تغییر ماندن حق بیمه، این سهم برای هر نفر از ۳۰ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان افزایش یافت و پوشش خدمات درمانی هم مجدداً تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به عدم ایفای وعده غیرمتعهدانه و کذب مدیریت قبلی سازمان برنامه در پرداخت بخش مهمی از حق بیمه، بار مالی صندوق هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала