گزارش و تحلیل

سوئد نمونه اسلام ستیزی نازی های اروپایی

© AP Photo / Frank Franklin IIسوئد نمونه اسلام ستیزی نازی های اروپایی
سوئد نمونه اسلام ستیزی نازی های اروپایی
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
اشتراک
نازی گری، یا همان نژادپرستی، رنگ و بوی مختلف دارد، یک بار در جهان نژاد پرستی آنها بر علیه قوم خاصی ظهور می کند مثل جریان نازی های اوکراین بر علیه روس ها و باری دیگر مانند سوئد بر علیه دین خاصی.
یکی از جنایت های غیر قابل سکوت بر آن که در منشور سازمان ملل متحد هم به آن اشاره شده، نسل کشی هویتی است.
نسل کشی هم طبق تعاریف قوانین بین المللی معیارهای مختلف دارند و فقط یکی از آنها این است که طرفی با اقدام مستقیم جنگی در صدد کشتار ملتی باشد مثل مثلا استفاده آمریکا از بمب اتم بر علیه ملت ژاپن و یا محصور کردن همه آمریکایی ها که از نژاد ژاپنی و زرد در آمریکا بودند در زندان های دست جمعی.
یک نوع دیگر از نسل کشی هم این است که کاری کنند هویت انسان ها مورد سوال و تهدید قرار گیرد و انسان ها از ترس نابودی مجبور باشند هویت خود را مخفی کنند که به آن نسل کشی هویتی می گویند.
مانند اتفاقی که امروزه بر علیه مردم روس تبار در برخی کشورهای غربی رخ می دهد و یا حتی جریانی که بر علیه بسیاری از ایرانی ها در آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی رواج یافته و کار به جایی رسیده بسیاری از ایرانی ها مثلا در آمریکا وقتی که می خواهند خودشان را معرفی کنند از ترس برخورد خصمانه و نژادپرستانه با آنها به جای اینکه خود را "ایرانی" معرفی کنند خود را مثلا "پرشین" معرفی می کنند، هویتی که اصلا کلا وجود خارجی ندارد.
همین جریان مدتی است بر علیه دین مبین اسلام در کشورهای غربی نیز رخ می دهد و نازی های اسلام ستیز مدرن محور حملات خود را بر علیه اسلام متمرکز کرده اند و این نژاد پرستان به دنبال نسل کشی مسلمانان در اروپا می باشند.
یکی از آنها حتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه (همین چند هفته پیش) شده بود و به اسلام ستیزی خود مباهات می کرد، چند سال قبل همین رفتارها توسط چند کشیش در آمریکا رخ داد یا مشاهده کردیم که در برخی کشورهای اروپایی اقداماتی در تشویق به توهین به مقدسات اسلامی انجام می شد و با تشویق انتشار کارتون های توهین کننده به مسلمانان تلاش داشتند هویت مسلمانان را خدشه دار کنند و مسلمانان مقیم کشورهای اروپایی را سلب هویت کنند و شرایطی ایجاد کنند که اگر آنها بخواهند در کشورهای اروپایی زندگی کنند باید هویت خود را نادیده بگیرند.
همین سیاست را نازی های آلمان در زمان جنگ جهانی دوم بر علیه یهودی ها اتخاذ کردند و دقیقا با همین سیاست به دنبال نسل کشی یهودی ها بودند و امروزه مشاهده می کنیم نازی های نوین هم از همان روش ها و شگردها بر علیه مسلمانان استفاده می کنند.
مقامات برخی کشورهای اسلامی تصور می کنند با اتخاذ مواضعی معتدلانه در حال نمایش وجهه عطوفت اسلامی می باشند اما متاسفانه این موضع گیری های ضعیف آنها موجبات تشویق نازی های نوین برای ادامه نسل کشی وهویت کشی مسلمانان در اروپا را فراهم کرده.
سومین شب ناآرامی در سوئد به علت به آتش کشیدن قرآن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
واکنش ایران به آتش زدن قرآن در سوئد
سازمان همکاری های اسلامی هم که پنجاه سال پیش به بهانه مقابله با حمله به مسجد الاقصی وآتش سوزی در آن و توهین به مقدسات اسلامی تشکیل شده بود ظاهرا امروزه در خواب زمستانی به سر می برد.
از یک طرف به مسلمانان در سوئد توهین می شود و تکرار می کنم این توهین در ادامه توهین های قبلی بر علیه مسلمانان بوده که چون این سازمان و کشورهای اسلامی واکنش مناسب از خود نشان ندادند امروزه زمینه ازدیاد آن فراهم شده، و از طرفی دیگر می بینیم که مسلمانان فلسطینی وسط ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی کشته و مجروح می شوند و نه فقط کشورهای اسلامی هیچ واکنش درخور از خود نشان نمی دهند بلکه بعضی شریک اسرائیلیها در این جرم شده اند و به برقراری ارتباط و همکاری با اسرائیل مباهات می کنند.
اگر تصور می کنند که آنها دور از جریان خواهند بود بد نیست صبر کنند، گویند آسیاب به نوبت، اینکه توهین به مقدسات اسلامی در سوئد با واکنش درخور کشورهای اسلامی مواجه نمی شود و اینکه حمله به مقدسات اسلامی در بیت المقدس با سکوت معنی دار برخی کشورهای اسلامی مواجه می شود زمینه را فراهم می کند تا تعدی به مسلمانان جهت نابودی هویت آنها و سپس نسل کشی آنها پیشرفت کند و اینها نیز خارج از چهارچوب نسل کشی مسلمانان نخواهند بود.
حتی اینکه بی هویت باشند وهویت خود را انکار کنند برای نازی های نوین و اسلام ستیزان هیچ فایده ای ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала