کرملین: روند مذاکرات با اوکراین به کندی پیش می رود

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر کرملین: روند مذاکرات با اوکراین به کندی پیش می رود
کرملین: روند مذاکرات با اوکراین به کندی پیش می رود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
اشتراک
سخنگوی کرملین اذعان کرد: پویایی روند مذاکره با اوکراین جای بسی آرزو دارد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، گفت: طرف اوکراینی در توافقات به دست آمده در مذاکرات با فدراسیون روسیه پایداری نشان نمی دهد، در حال تغییر موضع خود است و عملیات ویژه نظامی ادامه دارد.
وی افزود: رئیس جمهور اخیراً در حالی که در پایگاه فضایی بود، گفت که ماموریت طبق برنامه پیش می رود، در عین حال، در واقع در سطح کارشناسی، تماس ها در چارچوب روند مذاکرات ادامه دارد.
پسکوف در پاسخ به سوالی درباره واکنش کرملین به اظهارات زلنسکی در خصوص مذاکرات کی یف با مسکو به خبرنگاران گفت: من می خواهم سخنان رئیس جمهور را یادآوری کنم که متأسفانه طرف اوکراینی در مورد موارد توافق شده ثبات زیادی نشان نمی دهد. موقعیت به طور مکرر تغییر می کند. البته پویایی پیشرفت در فرآیند مذاکره جای تامل دارد. اما عملیات نظامی ادامه دارد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала