کلاهبرداری واتساپی تحت عنوان اینترنت رایگان ویژه ماه رمضان +عکس،ویدئو

© Fotolia / Yeko Photo Studioحمله هکر‌های ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
حمله هکر‌های ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
کلاهبرداران با ترفتد چدید اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه کاربرات در واتساپ می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، کلاهبردارن با شروع ماه رمضان لینکی با موضوع اینترنت رایگان، هدیه‌ ماه رمضان بین کاربران به طور گسترده منتشر کردند؛ به این صورت که ابتدا از کاربر درخواست می‌شود شماره موبایل را وارد کند و سپس پیام را برای ۱۲ نفر ارسال کند تا بتواند از ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان بهره ببرد.
اما بعد از اتمام این، اینترنت رایگانی در کار نیست. کاربر به صفحات دیگری هدایت می‌شود و از او اطلاعاتی درباره سن، تاریخ تولد، جنسیت، محل سکونت، آدرس ایمیل و شماره موبایل و غیره گرفته می‌شود که برخی از کاربران بدون توجه به اهمیت داده‌های شخصی و تهدیدهای نشر داده، اطلاعات خود را وارد می‌کنند.
با وارد کردن اطلاعات و اشتراک‌گذاری این پیام با مخاطبان، کاربر نه‌تنها هدفی برای حملات فیشینگ بعدی خواهد بود بلکه با ارسال پیام به افراد دیگر آنها را نیز در معرض خطر قرار خواهد داد. کلاهبرداران از این اطلاعات می‌توانند برای جعل و سرقت هویت استفاده کنند. همچنین از این اطلاعات می‌توان برای نمایش و ارسال تبلیغ‌های هدفمند بهره برد. به‌طور کلی مهاجمان با این کار پایگاه داده جامعی از افراد جمع‌آوری می‌کنند که برای اهداف مخرب مختلفی می‌توانند از آن استفاده کنند.
کاربران فراوانی عنوان می‌کنند واتساپ مخاطبان بسیاری دارد و جای تاسف دارد که به این راحتی اطلاعات شخصی کاربران به دست کلاهبردان می‌افتد. این کاربران معتقدند برای پیشگری از اتفاقات اخیر باید آگهی بخشی کردم و توصیه لازم به کاربران داده شود تا تعددی کمتری و هیچ شخص دیگری صدمه نبیند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала