شستشوی پای زندانیان توسط رهبر کاتولیک‌های جهان +ویدئو

© AP Photo / Andrew Medichiniپاپ رابطه جنسی را "لذّت الهی" خواند
پاپ رابطه جنسی را لذّت الهی خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
پاپ فرانسیس پای ۱۲ زندانی را شست و بوسید.
به گزارش اسپوتنیک، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان برای شستن و بوسیدن پای ده‌ها زندانی به زندان چیویتاوکیادر ایتالیا سفر کرد و پای ۱۲ نفراز زندانیان را که شامل مردان و زنان در سنین مختلف و ملیت‌های مختلف بودند را شست.
این بخشی از یک سنت مقدس که نماد فروتنی است می‌باشد و نگرانی پاپ را برای کسانی که در حاشیه جامعه هستند برجسته می‌کند.
واتیکان در این رابطه اعلام کرد: "پاپ پا‌ها را مانند عیسی مسیح به منظور خدمت و تواضع شست. تعداد زندانیان ۱۲ نفر است که شامل مردان و زنان در سنین مختلف و ملیت‌های مختلف می‌باشد و به عنوان نمادی از تعداد حواریون عیسی، ۱۲ زندانی بر روی صندلی‌هایی بر روی سکوی بلند نشسته بودند."
پاپ، طبق سنتی که معمولاً قبل از جشن عید پاک است، پای هر زندانی را می‌شست، خشک می‌کرد و سپس می‌بوسید. در مقابل، برخی از زندانیان برای بوسیدن دست‌های پاپ خم شدند و قدردانی خود را اعلام کردند. پاپ‌های قبلی مراسم پنجشنبه مقدس را در یکی از بزرگ‌ترین کلیسا‌های رم برگزار می‌کردند و در آنجا پا‌های ۱۲ کشیش را می‌شستند.
اما پاپ فرانسیس او را به مکان‌های بازداشت مانند زندان‌ها، مراکز مهاجرت و خانه‌های سالمندان منتقل کرد تا بر نمادگرایی خود تأکید کند. وی در پایان این‌مراسم آیینی گفت: "این مراسم برای یادآوری این‌ نکته است که هیچ انسانی آقا و آمر انسان دیگری نیست و وظیفه همه ما خدمت به جمع بشری است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала