واکنش ایران به آتش زدن قرآن در سوئد

© Fotolia / Meen_naسومین شب ناآرامی در سوئد به علت به آتش کشیدن قرآن
سومین شب ناآرامی در سوئد به علت به آتش کشیدن قرآن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
در پی آتش زدن قرآن توسط یک گروه راست افراطی ضداسلامی در سوئد، این کشور شب گذشته شاهد سومین شب از ناآرامی‌ها و آشوب بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به هتک حرمت قران کریم در یکی از شهرهای سوئد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آتش زدن کلام الله مجید در شهر لینکوپینگ سوئد توسط یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارکی که به بهانه آزادی بیان تحت حمایت پلیس این کشور صورت گرفت را شدیدا محکوم می کند.
خطیب زاده تاکید کرد: ضمن پاسخگو دانستن دولت سوئد، مترصد واکنش فوری، شدید و صریح این کشور در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم.
به نوشته روزنامه گاردین، پلیس گزارش کرده که حدود ۱۰۰تن از افراد جوان شروع به پرتاب سنگ کرده‌ و ماشین‌ها و لاستیک‌ها را در شهر "لاندسکرونا" به آتش کشیده‌اند. در درگیری‌های روزهای گذشته ۱۲افسر پلیس مجروح شده و چهار خودرو پلیس نیز به آتش کشیده شده‌ است. درگیری‌های چند روز گذشته همچنین در شهرهایی چون استکهلم و همچنین لینکوپینگ، نورکوپینگ و همه مکان‌هایی که حزب "استریم کورس دانمارک" فراخوان داده بود، مشاهده شده است.
ناآرامی ها در سوئد در میان طرح های قرآن سوزی راسموس پالودان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
ناآرامی ها در سوئد در میان طرح های قرآن سوزی راسموس پالودان ادامه دارد
"سخنگوی پلیس در جنوب سوئد می‌گوید، قصد ندارد مجوز تظاهرات برنامه‌ریزی شده احزاب راست در شهر لاندسکرونا در جنوب این کشور را لغو کند چرا که به باور او آستانه تحمل در این کشور بالاست و پلیس سوئد ارزش زیادی برای حق آزادی بیان قائل است.
در دو روز گذشته شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف سوئد از سوی گروه‌های راست افراطی آغاز شده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که "راسموس پالودن"، رهبر حزب راست‌گرای افراطی دانمارک در یکی از محله‌های شهرهای جنوبی سوئد که اکثریت جمعیت آن‌ را مسلمانان تشکیل می‌دهند، قرآن را به آتش کشید. این اقدام با اعتراض گسترده مسلمانان رو به رو شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала