افتتاح مرکز امنیت دریایی ایران

© Photo / تسنیم / فرمانده نیروی دریایی ارتش امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش
امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران اظهار کرد: در راستای ایجاد یک همگرایی خوب و رو به رشد، مرکز امنیت دریایی را ایجاد و به زودی به صورت رسمی افتتاح می‌ کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، روز یکشنبه در گفتگویی با برنامه "رویداد" رادیو گفتگو درباره تهدیدات فرا منطقه‌ای و راهبردهای ایران در تأمین امنیت خلیج فارس، بیان داشت: حوزه عملیاتی خلیج فارس در زمره فعالیت برادران نیروی دریایی سپاه است و ما در نیروی دریایی ارتش، بنا بر فرمان فرماندهی کل قوا، در دریای عمان و شمال اقیانوس هند مستقر هستیم.
وی تصریح کرد: ما تأمین امنیت را از دور دست برقرار می‌ کنیم و به عنوان خط مقدم و عقبه خلیج فارس محسوب می‌شویم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه راهبرد نیروی دریایی ارتش بر پایش و ارزیابی کامل کلیه وارد شوندگان به دریای عمان از مسیر تنگه هرمز ناظر است، بیان کرد: در این حوزه اگر به مورد مشکوکی برخورد کنیم، حتماً با آن مقابله خواهیم کرد.
دریادار ایرانی با اشاره به دو گونه دیپلماسی دریایی و دفاعی در ارتش، تاکید کرد: تمرکز ما بر برقراری ارتباط دریایی با کشورهای دوست و برادر است تا بتوانیم تفاهمنامه دو و چندجانبه خاصه در دریا را مدیریت کنیم.
وی لزوم ایجاد یک همگرایی خوب و رو به رشد را ضروری برشمرد و بیان کرد: حضور کشورهای غیرموجهی که حضور آنها تفرقه‌افکن و آزاردهنده است، باید کمرنگ شود. امید است تمام ایمنی‌ها در حوزه دریا، یعنی خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند با همکاری و همراهی کشورهای منطقه برقرار شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در این راستا مرکز امنیت دریایی را ایجاد و به زودی به صورت رسمی افتتاح می‌کنیم، افزود: با توجه به وضعیت کنونی کرونا، این مرکز با حضور مهمانان خارجی به زودی افتتاح خواهد شد.
دریادار ایرانی گفت: ارتباطی مستقیم با مراکز امنیتی در محدوده دریای عمان و اقیانوس هند برقرار خواهیم کرد و همه فعالیت‌ ها را در عرصه دریا رصد می‌ کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала