افزایش موج واکنش های کاربران به ویدئوی کوتاه کردن موی دانش‌آموزان +ویدئو، عکس

© Fotolia / NielskliimПроверка наличия вшей в волосах
Проверка наличия вшей в волосах - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
اشتراک
ویدئویی از اعمال خشونت علیه دانش‌آموزان در هفته نخست بازگشایی مدارس در مدرسه پسرانه با موجی از واکنش‌های کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی که در روزهای اخیر در فضای مجازی در میان کاربران ایرانی دست به دست می‌شود و واکنش‌های انتقادی به آن همچنان ادامه دارد مربوط به یکی از مدارس پسرانه که گفته می‌شود در غرب تهران است، می‌باشد.
در این ویدئو نشان داده می‌شود یکی از کارکنان مدرسه در حالی که دانش‌آموزان در صف ایستاده‌اند با قیچی به کوتاه کردن موی آنها اقدام می‌کند. پیش‌تر نیز خبری از شکستن سر دانش‌آموز پایه چهارم دبستان توسط معلم در شهرستان اشنویه منتشر شده بود و در نهایت این رفتارها با اعتراض مردمی که خواستار برخورد با این معلمان بودند، همراه شد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در صفحه‌ی شخصی خود در خصوص ماجرای کوتاه کردن موهای سر دانش‌آموزان در یک مدرسه نوشت: "وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ" و ما فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم؛ رفتار فرد خاطی با دانش‌آموزان عزیز مطابق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری؛ "اعمال و رفتار خلاف شون اداری یا شغلی است" که از طریق هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و تنبیهات مقرر در این قانون رسیدگی می‌شود."
غالب کاربران اقدام این معلم را محکوم کردند و آن را مصداق بارز کودک‌آزاری سیستماتیک و تحقیر دانش‌آموزان توسط مسئولان مدرسه عنوان کردند. بسیاری از کاربران که در دهه‌ی اخیر در مدارس ایرانی تحصیل کرده‌اند عنوان می‌کنند خاطرات تلخ و رفتارهای توهین‌آمیز معلمانی که آن دوره‌ی با آنها داشتند برایشان زنده شده که حتی برخی از این کاربران عنوان می‌کنند تجربه‌ی این رفتار توهین‌آمیز را هم داشتند و ضمن ابراز تاسف از وضعیت سیستم آموزشی در ایران، عنوان می‌کنند گویا فضای مدارس همچنان شبیه گذشته است.
کاربران معتقدند کودکان در سنین مدرسه در حال شکل دادن شخصیت خود هستند و ظاهر آن‌ها، بخشی از هویت‌شان محسوب می‌شود. اما این برخوردهای خشونت‌آمیز سبب از بین رفتن اعتماد به نفس آنها و ضعیف جلوه دادن آنها در در جمع همسالانشان می‌شود.
گروهی از کاربران به برخوردهای سختی که با دختران در مدارس می‌شود اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند مشخص است آینده‌ی جامعه‌ای که چنین برخوردهایی را با آینده‌سازان، نسل جوان و پدر و مادرهای آینده می‌کند، چه می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала