واکنش وزارت دفاع چین به سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان

© AP Photo / Andy Wongواکنش وزارت دفاع چین به سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان
واکنش وزارت دفاع چین به  سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین امروز جمعه اعلام کرد سفر نمایندگان کنگره آمریکا به تایوان به طور جدی پایه های سیاسی روابط چین و آمریکا را تضعیف و تنش ها در تنگه تایوان را تشدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از حساب رسمی وزارت دفاع چین در شبکه اجتماعی WeChat ، وو کیان گفت: این اقدامات آمریکا به طور جدی اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را نقض کرده، به طور جدی پایه سیاسی روابط چین و آمریکا را تضعیف و تنش ها را در تنگه تایوان تشدید می کند.
سخنگوی وزارت دفاع چین افزود : ارتش آزادیبخش خلق چین تمام اقدامات لازم را برای توقف قاطعانه مداخلات خارجی و دفع تلاش برای ایجاد "استقلال تایوان" انجام خواهد داد.
پیش از این، خبرگزاری مرکزی تایوان (CNA) گزارش داده بود که گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا به رهبری رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روز پنجشنبه برای یک سفر از پیش اعلام نشده وارد تایوان شدند.
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
کمک ۹۵ میلیون دلاری آمریکا برای تقویت سیستم هوایی تایوان
این خبرگزاری همچنین گفت که امروز جمعه، هیئت آمریکایی با تسای اینگ ون، رهبر تایوان دیدار خواهد کرد تا در مورد "همکاری ایالات متحده و تایوان، تهدید چین و امنیت منطقه ای" تبادل نظر کنند. علاوه بر این، این هیئت قرار است با کیو گوئوژنگ، وزیر دفاع تایوان نیز دیدار کند.
فرماندهی شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین پیشتر اعلام کرد، نیروهای مسلح چین در پاسخ به بازدید نمایندگان کنگره، امروز جمعه در منطقه تایوان تمرینات نظامی انجام خواهند داد.
پیش از این، کیو گوئوژنگ، وزیر دفاع تابون گفته بود که اگر جنگی بین چین و تایوان رخ دهد، مهم نیست که چه کسی برنده شود و این برای هر دو طرف تراژدی خواهد بود. وی تاکید کرد که "هیچ کس جنگ نمی خواهد".
وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین قبلاً گفته بود که چین قاطعانه به اتحاد مجدد صلح آمیز با تایوان متعهد است، اما هرگز "استقلال" آن را تحمل نخواهد کرد. وی تاکید کرد که تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان جزء لاینفک آن است و هموطنان در دو سوی تنگه تایوان سرنوشت مشترکی دارند و "برادران خونی" هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала