در آمریکا از دریافت یادداشت دیپلماتیک از روسیه خبر دادند

© Photo / U.S. Army Europe پرچم های اوکراین و آمریکا
 پرچم های اوکراین و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
رهبری ایالات متحده یک یادداشت دیپلماتیک رسمی از مسکو دریافت کرده که در آن مسکو خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده که دفتر تحریریه آن نسخه ای از این نامه را به دست اورده است.
به گفته روزنامه‌نگاران، روسیه این یادداشت را گویا پس از آن ارسال کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، افزایش شدید انواع تسلیحات ارسال شده برای دولت کیف را تأیید کرد. قرار است ارزش بسته جدید کمک نظامی به اوکراین 800 میلیون دلار باشد. ارتش اوکراین، از جمله هویتزرهای 155 میلی‌متری، پهپادها و خودروهای زرهی دفاع ساحلی و همچنین سلاح‌های ضد هوایی و ضد تانک قابل حمل بیشتری دریافت خواهد کرد.
اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است
بر اساس نوشته روزنامه واشنگتن پست ، مسکو این هفته به واشنگتن هشدار داد که تحویل "حساس ترین" سامانه های تسلیحاتی آمریکا و ناتو به اوکراین به درگیری دامن زده و می تواند به "عواقب غیرقابل پیش بینی" منجر شود.
وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد محتوای یادداشت دیپلماتیک دو صفحه ای روسیه خودداری کرد. همچنین تا به حال هیچگونه اطلاعات رسمی از نهادهای روسیه در این خصوص دریافت نشده است.
13 آوریل، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که 800 میلیون دلار دیگر به عنوان کمک نظامی به اوکراین ارائه خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала