افزایش کمک های نظامی به اوکراین از سوی آمریکا

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به افزایش کمک های نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه گفت، اظهارات طرف روسی درباره خطرات ناشی از افزایش کمک های نظامی آمریکا، واشنگتن را مجبور به تغییر موضع خود در این زمینه نخواهد کرد.
- پرایس در CNN گفت : "ما موظف هستیم به انجام کاری که برای حمایت از شرکای اوکراینی خود انجام می دهیم ادامه دهیم. ما قصد داریم این کار را ادامه دهیم. روسیه تعدادی از بیانیه ها - خصوصی و عمومی - بیان کرده است. با این حال، هیچ یک از اینها ما را مجبور نمی کند که استراتژی را کنار بگذاریم. که ما انتخاب کرده ایم."
بنابراین، یک نماینده از هیئت دیپلماتیک آمریکا در مورد انتشار اخیر روزنامه واشنگتن پست، که نوشت که در روزهای اخیر ظاهرا مسکو از طریق کانال های دیپلماتیک به واشنگتن در مورد "عواقب غیرقابل پیش بینی" در زمینه ارسال کمک های دفاعی به کی یف هشدار داده است.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." برای این، به گفته وی، برنامه ریزی شده است که "غیر نظامی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود. به گفته وزارت دفاع روسیه، از 25 مارس، نیروهای مسلح وظایف اصلی مرحله اول را تکمیل کردند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала