طوفان نمک دریاچه ارومیه +ویدئو

© Photo / High Contrastمنظره دریاچه نمک باسکونچاک.
منظره دریاچه  نمک باسکونچاک. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
ورود گرد و‌ غبار نمکی دریاچه ارومیه به شهر تبریز بازتاب زیادی در فضای مجازی به دنبال داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا ویدئویی از ورود گرد و ‌غبار نمکی دریاچه ارومیه به شهر تبریز در صفحات اجتماعی در میان کاربران ایرانی منتشر شده است که حاکی از طوفان نمکی در اتوبان شهید کسائی تبریز می‌باشد.
این طوفان نمک به دلیل فعال شدن کانون‌ ریزگردها ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه عنوان شد و شدت آن به قدری بود که رفت و آمد خودروها را در جاده مختل کرد؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز انتقادات فراوانی پیرامون این مسئله عنوان کردند.
کاربران ضمن ابراز نگرانی و تاسف بسیار عنوان می‌کنند کارشناسان پیش‌تر در این‌باره گفته بودند که ریزگردها و طوفان‌های نمکی فعال حاشیه دریاچه ارومیه می‌تواند تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر پیش رود که این مسئله سلامت میلیون‌ها نفر را به خطر خواهد انداخت.
کاربرانی نیز عنوان می‌کنند بحران خشکی دریاچه ارومیه و کاهش تراز نگین آبی آذربایجان در کنار کاهش بارندگی و نبود برف در کوه‌های اطراف این دریاچه، احتمال بروز بحرانی شدیدتر در روزهای گرم‌تر سال را در پی دارد و دولت باید برای این اتفاق راهکاری بیاندیشد، این کاربران، این موضوع را یک تهدید زیست محیطی بین‌المللی می‌دانند اما گروه دیگری از کاربران با کنایه به بی‌تفاوتی مسئولین و عدم اقدامات لازم و به موضوع برای این مسئله عنوان می‌کنند، نگران نباشید مسئولین به آن رسیدگی خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала