گزارش و تحلیل

خرید اسکالپ سرخپوستان به 100 دلار و اتهام دیگران به ژنوساید

© REUTERS / Kevin Lamarqueخرید اسکالپ سرخپوستان به 100 دلار و اتهام دیگران به ژنوساید
خرید اسکالپ سرخپوستان به 100 دلار و اتهام دیگران به ژنوساید   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
بایدن برای نجات مقام سیاسی خود عبارت "نسل کشی" را بکار برده است.
اسپوتنیک به نقل از رسانه گلوبال تایمز چین می نویسد: بایدن روسیه را به "نسل کشی" متهم کرد، اما خود آمریکا مدت هاست که معنای این کلمه را بی ارزش نموده است.
تورم در آمریکا به بالاترین حد خود در 40 سال اخیر رسید. در این زمینه، بایدن در آیووا سخنرانی کرد. وی بیانات خود را به "کاهش هزینه برق خانواده های کارگری" اختصاص داد و اینطور تصریح کرد: "بودجه خانواده شما و توانایی ریختن بنزین در باک - همه اینها نباید به یک دیکتاتور <…> بستگی داشته باشد که در آن سوی جهان نسل کشی می کند."
رئیس جمهور آمریکا اولین کسی بود که اقدامات روسیه در اوکراین را با این کلمه توصیف کرد. بایدن از اصطلاح "نسل کشی" به راحتی و بدون فکر استفاده می کند. اگرچه بعداً اضافه کرد: "بگذار حقوقدانان در سطح بین المللی تصمیم بگیرند که آیا این اصطلاح مناسب است یا نه، اما این دیدگاه من است."
بایدن و دولت او به دلیل بی کفایتی و ناکارآمدی در مدیریت دولتی مورد انتقاد قرار گرفته اند. و او برای منحرف کردن توجه مردم از رکود در اقتصاد آمریکا، برای حفظ وجهه حرفه ای و حیثیت سیاسی خود، برچسب بسیار مشکوکی را به روسیه چسباند. "نسل کشی" کلمه ای جذاب است که استفاده از آن بسیار راحت است. رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن روسیه به نسل‌کشی، رویارویی با مسکو را تشدید می‌کند، تنش‌ها را در اوکراین می‌افزاید و نشان می‌دهد که وی از ایالات متحده در شرایط یک بحران شدید رهبری می کند.
لوپن : فرانسه « دانشگاهی برای جهادیون» شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
خودداری لوپن از نامیدن "نسل کشی" در خصوص وقایع اوکراین
لی هایدونگ (Li Haidong) استاد دانشگاه امور خارجه چین، توضیح می دهد که بایدن می خواهد در انتخابات میان دوره ای آتی آرای بیشتری به دست آورد. اما اتهامات نسل‌کشی که از سوی ایالات متحده به گوش می‌رسد، مدت‌هاست که قدرت خود را از دست داده‌اند، همانطور که واشنگتن کاملاً بی‌دقت این اصطلاح را مطرح می‌کند. در آستانه درگیری روسیه و اوکراین، او چین را به "نسل کشی" در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ متهم کرد و این تمام لیست نیست. جدا از هولوکاست، وزارت خارجه آمریکا رسماً به این نتیجه رسیده است که هشت نسل کشی وجود داشته است.
این عبارت برای مردم عادی شده است که ایالات متحده آن را با صدای بلند بیان می کند، و این کلمه به ندرت جدی گرفته می شود. شن یی (Shen Yi) ، استاد دانشگاه فودان چین خاطرنشان می کند که ایالات متحده هرگز نمونه ی عدالت نبوده است و فرمول های آنها را نمی توان مقدس تلقی کرد. ایالات متحده بهتر می داند نسل کشی چیست. پروفسور شن گفت: "فراموش نکنیم که آمریکا بر اساس نسل کشی ساخته شده است" وی افزود که ایالات متحده هنگام ایجاد کشور، جمعیت بومی را نابود کرد و سرزمین آنها را اشغال نمود.
بعداً رفتار با جمعیت بومی وحشیانه‌تر شد. در سال 1814، دولت ایالات متحده یک فرمان اجرایی صادر کرد که در آن وعده پاداش 50 تا 100 دلاری برای هر اسکالپ یک فرد سرخ پوست را داده بود. مقامات ایالات متحده به طور مرتب از مناطق زیست سرخ پوستان به عنوان محل دفن زباله های سمی و هسته ای استفاده می کردند و در این راستا با فریب و اجبار اقدام می نمودند.
اما واشنگتن حق تعریف این اصطلاح را به خود اختصاص داده است. او به عنوان خدای آزادی که مردمی را که در جهل، بربریت و ویرانی زندگی می کردند، آزاد کرد و ایالات متحده را قدرتی می خواند که تمدن را به ارمغان آورد.
نسل کشی یک گناه آمریکایی است که ایالات متحده هرگز آن را جبران نخواهد کرد. این کشور حق ندارد به کشورهای دیگر برچسب بزند. ملل جهان، به ویژه آنهایی که از کشورهای غیر غربی هستند، شروع به درک چگونگی دستکاری ایالات متحده در آگاهی عمومی کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала