اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است

© AP Photo / Ng Han Guanاوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است
اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
کارشناس سیاسی در ایران در گفتگو با اسپوتنیک اعلام نمود که ایالات متحده آمریکا با ایجاد مراکز تولید سلاح های بیولوژیک در اوکراین و در کشورهای مختلف دنیا و امکان استفاده از این سلاح ها توسط گروه های مختلف تروریستی یک خطر جدی را توسط جامعه جهانی ایجاد می کند.
اسپوتنیک با دکتر روح الله مدبر تحلیلگر مسائل روسیه در رسانه های ایران در خصوص این موضوع به گفتگو نشسته است.
ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی روسیه گفت که در سال های اخیر, آمریکا بیش از 350 میلیون دلار در پروژه های مرکز علمی و تکنولوژیکی اوکراین صرف کرده است تا به تحقیقات مورد علاقه به پنتاگون از جمله در زمینه سلاح های بیولوژیکی بپردازد. ژنرال ایگور کیریلوف گفت: "مرکز علم و فناوری اوکراین در نگاه اول یک سازمان غیر دولتی است که هیچ ارتباطی با پنتاگون ندارد."کریلوف خاطرنشان کرد که وزارت دفاع روسیه موفق شد نقش آمریکا را در فعالیت های بیولوژیکی نظامی در خاک اوکراین نشان دهد.
وی بیان داشت: "همزمان مرکز تخصصی تهدیدات شیمیایی و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه ثابت کرده است که فعالیت اصلی این مرکز انجام وظایف مورد علاقه پنتاگون از جمله در زمینه سلاح های بیولوژیکی است."
وزارت دفاع روسیه: اطلاعات جدیدی از فعالیت های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین کشف کردیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
وزارت دفاع روسیه: اطلاعات جدیدی از فعالیت های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین کشف کردیم
یکی از اتفاقات مهمی که طی عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین نمایان شد این هست که مراکز بسیار متعدد و فراوان تولید و تکثیر و استفاده از سلاحات بیولوژیک، کشتار جمعی و شیمیایی که توسط ایالت متحده آمریکا در اوکراین طی سالهای اخیر خصوصا در توافقی که در سال 2005 توسط دولت وقت اوکراین منعقد کرده اند مبنی بر ایجاد سلاح های بیولوژیک، کشتار جمعی و شیمیایی ،تمامی اینها توسط روسیه شناسایی شد و اسناد آن منتشر شد، و جهانیان دیدند که تمام توافقنامه های مبنی بر عدم استفاده از سلاحات بیولوژیک، کشتار جمعی و شیمیایی که توسط ایالت متحده آمریکا امضا شده بود که کاغذپاره برای آمریکا هست و این کشور به این کنوانسیون ها هیچ توجهی ندارد ؛ و امروز تهدید تولید، استفاده و به کارگیری از این سلاح ها نه تنها جان مردم اوکراین بلکه تمام کشورها را شامل می شود، این تهدید شامل همه بشریت است. ایالت متحده آمریکا با ایجاد مراکز تولید این سلاح ها در کشورهای مختلف دنیا و امکان استفاده از این سلاح ها توسط گروه های مختلف تروریستی یک خطر جدی را توسط جامعه جهانی ایجاد می کند.
به صورت رسمی دولت اوکراین در سالهای گذشته به خصوص در زمان حکومت زلنسکی تبدیل به انبار تسلحیاتی سلاح های آمریکایی شده بود. دولت روسیه قبل از شروع عملیات نظامی علیه اوکراین هشدارهای مختلفی به سران کشورهای ملل متحد می داد که آمریکایی ها در اوکراین اقدامات ضدبشری و ضدانسانی انجام می دهند؛ اما کشورهای غربی به این هشدارها توجه نمی کردند.
امروز با رونمایی از این اسناد و سند رسمی که دولت اوکراین در سال 2005 با آمریکا امضا کرده بود نشان می دهد که اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سیاست های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است. نکته بسیار مهم تر این است که سازمان ملل متحد و ارگان های وابسته به این سازمان بازیچه دست آمریکا هستند. در حالیکه آمریکا آزادانه اقدام به تولید سلاح های مرگباری می کند که در تمام کنوانسیون های بین المللی استفاده و تولید آن ممنوع شده است. و جریمه های سنگینی برای این کار در نظر گرفته شده است و قابلیت پیگیری در محاکم بین المللی را دارد، این امر مصداق بارز جنایت جنگی آمریکا است. برخلاف ادعای بایدن جنایت جنگی شامل 12 بند است که آنچه توسط ارتش اوکراین در این مدت صورت گرفته است مصداق جنابت جنگی است، زیرا یکی از این بندها تاسیس لابراتورهای تولید سلاح های بیولوژیکی و سلاح بر مبنای پاتوژن است، این یکی از خطرناک ترین سلاح های بیولوژیکی است زیرا می تواند از طریق باد، بذر گیاهان در مقیاس های بسیار بالایی منتشر شود، ما می بینیم مراکزی که در اوکراین در خصوص سلاح های بیولوژیک تاسیس شده است از نوع خطرناک ترین هست.
روسیه لیست افراد فعال در آزمایشات بیولوژیکی امریکا در اوکراین را منتشر نمود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
روسیه لیست افراد فعال در آزمایشات بیولوژیکی امریکا در اوکراین را منتشر نمود
سکوت جامعه جهانی در مقابل ابجاد ابن مراکز بیولوژیک باعث خسارات مردم خودشان می شود، زیرا هر جا آمریکا این مراکز را ایجاد نماید از این سلاح ها علیه مردم ان کشور استفاده می کند. در گرجستان، در عراق آمریکا نیز این مراکز را ایجاد کرده است. حتی مشخص شده است سلاح های شیمیایی که داعش استفاده می کرده است از این پایگاه های آمریکا در منطقه استفاده می کردند.
امروز آمریکا یک تهدید جدی برای بشریت است، روسیه با اقدام عملیات نظامی ویژه خود اقدام برای نجات بشریت است زیرا با شناسایی و نابودی این لابراتورها توسط روسیه جان بشریت نجات پیدا می کند.
در بحث اسرای جنگی نیز اوکراین به هیچ کنوانسیونی پایبند نیست، هفته پیش که اوکراین به صورت رسمی اعلام نمودند که در برابر اسرای روسی به کنوانسیون ها عمل نمی کنند، و اوکراین شکنجه هایی بدتر از فاشیستها در آلمان نازی علیه سربازان روسی انجام می دهند. اینها همه نشانده این است که آمریکا، کشورهای همسو با آمریکا، سازمان های بین المللی و کنوانسیون ها و منشور سازمان ملل به عنوان ابزاری در دست آمریکایی ها است، رسانه هایی که وقایع فوق را سانسور می کنند ؛ طرفهای مورد حمایت آمریکا اخبار جعلی را منتشر کنند. حقوق بشر یک ابزار دستمایه دست آمریکا است و امروز دیدیم با افشا شدن جنایات آمریکا در اوکراین، راه یک جانبه آمریکا با این ابزار ادامه پیدا می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала