اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علیه ایران

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امورخارجه در سخنانی گفت: با وجود اختلاف نظرهایی در خصوص ایران اما ما برای مقابله با تهدیدات و اقدامات تحریک‌آمیز متحد هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر یکی از فرماندهان سپاه در خصوص گرفتن انتقام از عاملان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: من قصد ندارم حرف‌های او را تفسیر کنم اما یادآوری می‌کنم، ما پیشتر هم قاطعانه گفته‌ایم که از شهروندان خود دفاع و محافظت می‌کنیم. این شامل مقامات کنونی و سابق آمریکا هم می‌شود.
بنابر گزارش وب سایت رسمی وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس با بیان اینکه در خصوص سیاست ایران، اختلاف نظرهایی وجود دارد، مدعی شد: اما ما در عزم خود برای مقابله با تهدیدها و اقدامات تحریک‌آمیز متحد هستیم و با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان و همچنین منطقه برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی ایران همکاری خواهیم کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2022
وزیر خارجه ایران: برای آزاد سازی مطالبات مالی ایران توافق اولیه انجام شده است
وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود گفت: شما شاهد رویکرد ما در برابر سپاه بوده‌اید. اغلب تحریم‌هایی که ما علیه ایران اعمال کرده‌ایم، شامل سپاه نیز می‌شود. ما متعهد به مقابله با فعالیت‌های سپاه از طریق تمامی ابزارهای مناسب هستیم.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “با توجه به اظهارات ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا علیه نیروی قدس سپاه، آیا وزارت خارجه، تفاوتی میان سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه قائل است؟” گفت که از نظر او فهرست آمریکا از گروه‌های به اصطلاح تروریستی خارجی شامل هر دوی آنها می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала