هشدار هواشناسی ایران به وزش باد شدید در تهران

© Photo / IRNAهشدار هواشناسی ایران به وزش باد شدید در تهران
هشدار هواشناسی ایران به وزش باد شدید در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
مدیرکل هواشناسی استان تهران: بر اساس داده‌های هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا 5 روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید موقتی به‌ویژه در نواحی جنوبی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مجتبی جلالی، مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: بر اساس داده‌های هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا 5 روز آینده آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید موقتی به‌ویژه در نواحی جنوبی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: همچنین در بعضی ساعت‌ها با تقویت ناپایداری جو به‌ویژه از بعد از ظهر سه شنبه تا چهارشنبه آسمانی ابری همراه با وزش باد شدید تا خیلی شدید گاهی با گرد و خاک و در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعد و برق مورد انتظار است.
مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: تا چهارشنبه روند افزایش نسبی دما و پنج شنبه تا جمعه روند کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. با نفوذ زبانه‌ای از یک سامانه بارشی از بعد از ظهر پنجشنبه به تدریج آسمان ابری و از بامداد جمعه تا شنبه در بعضی ساعت‌ها رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.
وی با اشاره به اینکه احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب سازه‌های موقت و خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و کاهش میدان دید و کیفیت هوا وجود دارد، خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود از کوهنوردی و پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدر پرهیز کرده و از کار بر روی سازه‌های مرتفع و از تردد کنار سازه‌های نیمه تمام خودداری کرده و در مناطق مرتفع غیر مسقف با توجه به احتمال پدیده صاعقه قرار گرفته نشود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала