شکست نقش هژمونیک آمریکا پس از پایان جنگ سرد

© Fotolia / Sborisov نیویورک
 نیویورک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
رسانه: ایالات متحده پس از پایان جنگ سرد نتوانست نظم جهانی تک قطبی ایجاد کند و نقش رهبری خود را در آن تثبیت کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه " Kayhan"، سمانه اکوان طی مقاله منتشره در نشریه نامبرده نوشت:" ایالات متحده پس از پایان جنگ سرد نتوانست نظم جهانی تک قطبی ایجاد کند و نقش رهبری خود را در آن تثبیت کند".
وی در ادامه تصریح کرد:"ناتوانی ایالات متحده در کنار آمدن با نقش هژمون پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی منجر به تضعیف موقعیت واشنگتن در صحنه جهانی شد.
بهترین مثال در این زمینه درخواست های پیگیر و مکرر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از آمریکایی ها، ناتو و اتحادیه اروپا برای انجام کاری جهت دفاع از کشورش در برابر روسیه است، اما همه آنها بارها ناتوانی خود را در انجام این کار ثابت کرده اند".
وی همچنین خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را یادآور شد که بحث هایی را در مورد نقش ایالات متحده در جهان برانگیخت.
زاخارووا: مسکو سیاست خود در قبال اوکراین را تغییر نمی دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
زاخارووا: مسکو سیاست خود در قبال اوکراین را تغییر نمی دهد
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
گفتنی است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала