تحریم واردات سوخت هسته ای از روسیه تهدیدی برای تامین برق اتحادیه اروپا

© Fotolia / peerawat444اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و افغانستان
اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
رسانه: اعمال تحریم های احتمالی بر واردات سوخت هسته ای از روسیه، تامین برق تقریباً 100 میلیون اروپایی را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه چک " Seznam Zprávy"، اعمال تحریم های احتمالی بر واردات سوخت هسته ای از روسیه، تامین برق تقریباً 100 میلیون اروپایی را تهدید می کند.
به نوشته نشریه نامبرده: " تلاش برای قطع روابط با روسیه می تواند تامین برق نزدیک به 100 میلیون اروپایی را در کشورهایی به خطر بیاندازد که به نیروگاه های هسته ای به عنوان بزرگترین منبع انرژی پاک متکی هستند".
شایان ذکر است که راکتورهای هسته ای روسیه بیش از نیمی از برق اوکراین را تأمین می کنند و همچنین حدود 40 درصد کل برق در قلمرو "از فنلاند تا بلغارستان" را تولید می کنند.
پیش از این اتحادیه اروپا بسته پنجم تحریم های ضد روسیه را در رابطه با عملیات ویژه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین به تصویب رساند. بر اساس آن، اتحادیه اروپا از آگوست 2022 ممنوعیت واردات زغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی جامد را در صورت صادرات آنها از روسیه اعلام کرده است.
گاز اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
رسانه انگلیسی از "شورش" در اتحادیه اروپا در رابطه با ایده تحریم گاز روسیه سخن گفت
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала