بهانه اوکراین برای فشار بر اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا
 اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2022
اشتراک
رسانه: آمریکا از بهانه اوکراین برای فشار بر اروپا استفاده می کند که به خاطر عدم خرید گاز روسیه در وضعیت ناامیدکننده ای قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ادونس"، آمریکا از بهانه اوکراین برای فشار بر اروپا استفاده می کند که به خاطر عدم خرید گاز روسیه در وضعیت ناامیدکننده ای قرار گرفته است. اروپا با وجود عدم امکان جایگزینی گاز روسیه، احتمالاً مجبور خواهد شد به دلیل فشار آمریکا با تحریم گاز روسیه موافقت کند.
نویسنده مقاله، آنتون روشا، معتقد است که کشورهای اروپایی در وضعیت ناامیدکننده ای قرار دارند، زیرا عدم اتخاذ چنین تصمیمی در مورد سوخت آبی از روسیه به عنوان امتناع از کمک به اوکراین تلقی خواهد شد.
در مقاله منتشره آمده است: " اروپا البته متوجه است که چه سرنوشتی برای آن رقم می خورد. با وجود این، اروپا در یک موقعیت تقریبا ناامیدکننده قرار دارد. اگر اروپا با خواسته های آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن گاز روسیه مخالفت کند، گفته خواهد شد که به اندازه کافی از اوکراین حمایت نمی کند، به طور رسمی حمایت خود را نشان می دهد ولی در پشت صحنه "خودخواهانه" با روسیه قراردادهای انرژی منعقد می کند.
نواک: برخی از کشورها شرط پرداخت گاز روسیه به روبل را قبول کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
نواک: برخی از کشورها شرط خرید گاز روسیه به روبل را قبول کردند
به عقیده مفسر نامبرده، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از این موقعیت سوءاستفاده می‌کند و اولین کسی است که اروپایی‌ها را محکوم ‌کند، زیرا اکنون "همه تریبون‌ها به روی او باز است".
ایالات متحده به اتحادیه اروپا فشار خواهد آورد تا به قول آمریکایی ها "ضربه دردناک تری" به روسیه بزند. قابل درک است که چرا اتحادیه اروپا عجله خاصی برای اتخاذ چنین اقداماتی نشان نمی دهند، زیرا خودشان نیز این "درد" را احساس خواهند کرد.
در عین حال، نویسنده مقاله به این نتیجه رسیده است که مخالفان تحریم گاز روسیه در اروپا نیز وجود دارند. به عنوان نمونه، مگنوس برونر، وزیر دارایی اتریش، اخیرا با اعمال تدابیر تحریمی مخالفت کرد. پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، بدون اشاره به سوخت آبی، گفته بود که تحریم ها باید بر نفت و زغال سنگ اعمال شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала