میکروپلاستیک برای اولین بار در ریه های انسان یافت شد

© Fotolia / PIC4Uتشخیص سرطان ریه طی 20 ثانیه
تشخیص سرطان ریه طی 20 ثانیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه هیل ذرات میکروپلاستیک را در ریه های یک بریتانیایی پیدا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه هال و بیمارستان کاستل هیل در بریتانیا برای اولین بار ذرات ریز پلاستیک را در بافت ریه که از بیماران زنده گرفته شده بود شناسایی کردند. این در مقاله ای که در مجله Science of the Total Environment منتشر شده گزارش شده است.
محققان نمونه هایی از بافت ریه را که در طول عملیات برای درمان بیماری های مختلف ریوی در بیمارستان Castle Hill جمع آوری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. در مجموع 13 نمونه مورد بررسی قرار گرفت که 11 نمونه حاوی ذرات پلاستیکی بود. در مجموع، دانشمندان 12 نوع پلاستیک را شناسایی کرده اند، از جمله آنهایی که برای مصارف معمولی خانگی، به ویژه برای تولید لباس، بسته بندی و بطری استفاده می شود.
ریزذرات نه تنها در ریه های بالایی، بلکه در نواحی پایینی نیز یافت شدند، جایی که اعتقاد بر این بود که راه های هوایی بسیار باریک هستند، که باید ورود ذرات به آنها را دشوار می کرد. علاوه بر این، بیماران مرد سطوح پلاستیکی بالاتری نسبت به بیماران زن داشتند. محققان تاکید می کنند که هنوز مشخص نیست میکروپلاستیک ها چه تاثیری بر بدن و سلامت انسان دارند.
تحقیقات قبلی نشان داده است که ذرات پلاستیکی با اندازه های مختلف در سرتاسر سیاره انباشته می شوند. اخیراً کارشناسان تکه های ریز پلاستیک را در حیوانات و انسان ها پیدا کرده اند. چنین ذرات در طحال، کلیه ها و کبد افراد زنده و مرده یافت شده است. ماه گذشته، دانشمندان هلندی از کشف میکروپلاستیک در جریان خون یک بیمار زنده خبر دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала