مقام انتظامی ایران از برگرداندن کلاهبردار 20 میلیاردی از خارج به ایران خبر داد

© Fotolia / Beeboysمقام انتظامی ایران از برگرداندن کلاهبردار 20 میلیاردی از خارج به ایران خبر داد
مقام انتظامی ایران از برگرداندن کلاهبردار 20 میلیاردی از خارج به ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
سردار شیرزاد از دستگیری کلاهبردار متواری و استرداد آن از طریق اینترپل به ایران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ایران، سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: در پی اعلام مقامات قضائی مبنی بر شکایت تعدادی از شهروندان از فردی به اتهام کلاهبرداری و اینکه هم اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و متعاقبا اعلان قرمز وی در سطح بین‌الملل صادر شد.
وی در ادامه توضیح داد: این متهم با سوء استفاده از اعتماد شاکیان مبلغ 70 هزار دلار (معادل 2 میلیارد تومان) از آنها دریافت کرده و به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بود. با توجه به تردد متهم در برخی کشورهای همسایه از اینترپل این کشورها درخواست شناسایی و بازداشت متهم صورت گرفت.
رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با پیگیری‌های مداوم ماموران پلیس بین الملل، نسخه‌ای از اعلان قرمز صادره علیه نامبرده به کشورهای عضو سازمان اینترپل ارسال، تا ضمن ثبت اطلاعات متهم در بانک اطلاعات افراد تحت تعقیب، زمینه ردیابی و شناسایی وی فراهم شود.
سردار شیرزاد ضمن اشاره به تلاش ماموران اینترپل تهران در ردیابی این متهم و همچنین همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه، خاطر نشان کرد: متهم بازداشت و در حال رسیدگی و سیر مراحل قانونی پرونده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала