معترضان یونانی در تلاش برای توقف ارسال تسلیحات ناتو به اوکراین+ویدئو

© Sputnik / Stanislav Savelyevمعترضان یونانی در تلاش برای توقف ارسال تسلیحات ناتو به اوکراین+ویدئو
معترضان یونانی در تلاش برای توقف ارسال تسلیحات ناتو به اوکراین+ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
در اوایل ماه آوریل، در حالیکه کشورهای غربی محموله‌ های تسلیحاتی را به اوکراین ارسال می‌ کردند، اعتراضات راه‌ آهن یونان توانست یک محموله تانک‌ های آمریکایی به اوکراین را برای بیش از دو هفته مسدود کند.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئوهای منتشر شده در اینترنت نشان می دهد که معترضان در بندر تسالونیکی یونان تلاش می کنند تا ارسال تجهیزات نظامی ناتو به اوکراین را در ۶ آوریل متوقف کنند و حتی درگیر درگیری با پلیس شدند.
تظاهراتی که توسط PAME یونان - جبهه مبارز همه کارگران سازماندهی شد، منجر به بازداشت ۸ نفر از جمله اعضای PAME، یک روزنامه نگار و ۲ نفر از اعضای KKE (حزب کمونیست یونان) شد. پلیس برای متفرق کردن تظاهرات به گاز اشک آور متوسل شده بود.
این وقایع در همان روزی اتفاق افتاد که یونان اعلام کرد دوازده دیپلمات روسی را اخراج می‌کند و به آخرین کشور اتحادیه اروپا تبدیل شد که به موج اخراج‌ های مرتبط با رویدادهای اوکراین پیوست. عدم تمایل سرکش به همدستی در ارسال تسلیحات بیشتر برای حمایت از رژیم کی یف در موارد متعدد قبلی در یونان ابراز شده بود.
بنابراین، اداره راه‌آهن یونان، پس از اعتراضات راه‌ آهن در تسالونیکی که انتقال تانک‌ های آمریکایی و ناتو به الکساندروپلیس، بندری در شمال کشور را به تاخیر انداخت، کارمندان را تهدید به اخراج کرد تا محموله ها را به مرز اوکراین منتقل کنند.
تظاهرکنندگان از "همدست شدن" در اقدامات خودداری کرده بودند، که همانطور که روسیه بارها اعلام کرده است، تنها منجر به تلفات جانی بیشتر به دلیل تامین تسلیحات ناتو و متحدانش می شود.
اتحادیه‌ های کارگری یونان نیز مداخله کرده و گفتند که خواستار آن هستند که از انبارهای راه‌ آهن این کشور "برای انتقال زرادخانه آمریکا و ناتو به کشورهای همسایه استفاده نشود. رسانه‌ های یونانی گزارش دادند که اداره راه‌آهن یونان TRAINOSE افرادی را پیدا کرده که موافقت کردند قطار را به سمت الکساندروپولی هدایت کنند.
این امر پس از آن صورت گرفت که دولت جو بایدن اعلام کرد که با متحدان خود برای انتقال تانک های ساخت شوروی برای تقویت دفاع اوکراین در منطقه دونباس شرقی این کشور همکاری خواهد کرد. رسانه‌ های آمریکایی گزارش دادند که اقدام برای کمک به انتقال تانک‌ های ساخت شوروی، در پاسخ به درخواست رئیس‌ جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی، ناامید شده از آنچه او به‌ عنوان سرعت کند انتقال تسلیحات می‌ دانست، انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала