روانپزشک از تاثیر استرس بر ظاهر صحبت کرد

© Fotolia / Viacheslav Iakobchukروانپزشک از تاثیر استرس بر ظاهر صحبت کرد
روانپزشک از تاثیر استرس بر ظاهر صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
روانپزشک و کارشناس روان درمانی اذعان کرد: وجود استرس مداوم بر فرد مشکلات گوارشی، ریزش مو و چین و روک پوست پدیدار می کند.
به گزارش اسپوتنیک، کورالای نورکادیلووا روانپزشک و کارشناس روان درمانی از تاثیر استرس بر ظاهر افراد صحبت کرد.
به گفته وی، ارتباط بسیار مستقیمی بین ظاهر و تجربیات درونی وجود دارد. افکار می توانند فرآیندهای بیوشیمیایی را فعال کنند که باعث تغییراتی در بهزیستی و ظاهر می شود. وی تورم و التهاب را اولین نشانه های استرس نامید. یک حالت عصبی باعث می شود که بدن در حالت بی حسی قرار گیرد و در نتیجه گردش لنف، ریتم تنفس و ضربان قلب و سیستم های دفاعی را کند می کند.
این کارشناس می‌گوید: تمام تجربیات در داخل بدن، در مایع بین سلولی باقی می‌ مانند و باعث تورم و التهاب روی پوست می‌شوند. افزایش وزن یک سیگنال جدی از وضعیت داخلی ناپایدار است. چین و چروک های صورت نشان دهنده تنش مداوم درونی است، به خصوص اگر در پیشانی ظاهر شوند. بسیاری از فرآیندهای عصبی نیز با مو مرتبط هستند، زیرا آنها "نماد قدرت و معنای زندگی هستند". یک فقدان شدید می تواند سیگنالی از بدتر شدن درک متقابل با والدین، یک درگیری در خانواده باشد.
نورکادیلووا خاطر نشان کرد: مشکلات می‌تواند آنقدر شدید باشد که باعث آلوپسی کامل تا ریزش موهای مژه و ابرو شود. زرد شدن رنگ چشم و پوست می تواند با مشکلات کبدی همراه باشد. در این حالت ممکن است بدن فرد نتواند با تمامی اطلاعات دریافتی کار کند و با موقعیت های منفی کنار بیاید. مشکلات دندانی می تواند نشانه ای باشد که زندگی برای شما خیلی سخت است. خودداری مداوم از کلمات باعث می شود دندان های خود را به هم فشار دهید و صدای خراشیدن دندان ها در شب ظاهر می شود. ارتفاع دندان ها و مینای دندان ساییده می شود، مشکلاتی در مفاصل فک ظاهر می شود که می تواند باعث تغییر شکل بیضی صورت شود. اثر پیری زودرس ظاهر می شود، به همین دلیل ممکن است صورت ۱۰-۱۵ سال پیرتر از سن واقعی خود به نظر برسد.
این روانپزشک در پایان افزود که پس از استرس، مشکلات معده اغلب ظاهر می شود. اختلالات دستگاه گوارش بلافاصله بر وضعیت پوست تأثیر می گذارد و باعث ایجاد بثورات و تحریک می شود. پیش از این، یک روانکاو فواید ارتباط با حیوانات تحت استرس شدید را بیان کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала