تصمیم جدید دولت ایران برای حقوق تمام کارمندان کشور

© Photo / IRNAتصمیم جدید دولت ایران برای حقوق تمام کارمندان کشور
تصمیم جدید دولت ایران برای حقوق تمام کارمندان کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
در ایران، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی مانند چند سال اخیر به ثبت اطلاعات در سامانه ثبت و حقوق و مزایا مشروط شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه‌نیوز، به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می‌شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت، مطابق " قانون مدیریت خدمات کشوری " مصوب ۱۳۸۶از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می‌باشند.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می‌پردازیم.
سامانه ثبت و حقوق و مزایا، تکلیف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه جهت شفاف‌سازی پرداخت‌هاست که دستگاه‌های اجرایی تعیین شده در این ماده قانونی مکلف هستند اطلاعات حقوقی کارکنان را در سامانه مربوط ثبت کنند.
در چند سال اخیر در قوانین بودجه، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات بوده است. در آبان‌ماه سال گذشته این موضوع از سوی سازمان اداری و استخدامی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد مورد تاکید قرار گرفت و حتی در گزارشی اعلام شد نزدیک به ۱۴۰۰ دستگاه با وجود گذشت پنج سال از الزام قانون برنامه ششم توسعه هنوز اطلاعاتی در سامانه ثبت حقوق و مزایا وارد نکرده‌اند. اکنون ثبت در سامانه به صورت جدی شده است.
افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان برای امسال ۱۰ درصد تعیین شده اما آنچه در قانون بودجه به تصویب رسیده بیانگر اختلاف حداقل حقوق بین این دو گروه است؛ دولت پیشنهاد ۴.۵ میلیون تومان برای هر دو را ارائه داده بود، اما در نهایت حداقل حقوق کارکنان ۵.۶ میلیون و برای بازنشستگان پنج میلیون تعیین شده است.
انتقاد رهبر ایران از پول پاشی برای تولید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
انتقاد رهبر ایران از پول پاشی برای تولید
پیش از این در خبرها آمده بود که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ متوسط افزایش ۱۰ درصدی برای حقوق پیشنهاد شد اما کمی متفاوت نسبت به قبل مقرر شد در حکم کارگزینی تمام گروه‌های حقوق بگیر ۵۳۳ هزار تومان معادل ۱۷۰۰امتیاز به طور ثابت به همراه سه درصد ضریب ریالی سالیانه اضافه شود که در این حالت حداقل حقوق ۲۸ درصد افزایش یافته و به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید و مابقی افراد نیز تا پنج درصد افزایش حقوق داشتند.
بر این اساس حداقل حقوق کارکنان نسبت به سال گذشته (سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان) حدود ۶۰ درصد و نسبت به لایحه (چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) تا ۲۴ درصد رشد دارد، البته این رشد حداقل، می‌تواند حداکثر دریافتی را نیز برای حقوق بگیران افزایش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала