تخلیه ۴۷ نفر از خدمه کشتی های مسدود شده در بندر ماریوپل

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر تخلیه ۴۷ نفر از خدمه کشتی های مسدود شده در بندر ماریوپل
تخلیه ۴۷ نفر از خدمه کشتی های مسدود شده در بندر ماریوپل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
اشتراک
ارتش روسیه و جمهوری خلق دونتسک ۴۷ نفر را از کشتی های مسدود شده در بندر ماریوپل تخلیه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، چهل و هفت خدمه توسط ارتش فدراسیون روسیه و جمهوری خلق دونتسک از کشتی های مسدود شده در بندر ماریوپل توسط ملی گرایان اوکراینی تخلیه شدند.
خدمه های آزاد شده از روسیه، آذربایجان، مصر و اوکراین بودند. ملوانان به دلیل مین گذاری که توسط ملی گرایان انجام شده بود، نتوانستند به موقع منطقه جنگی را ترک کنند.
در این پیام آمده است: آنها خود را مانند سپر انسانی پوشانده بودند. در زمان اعلام جمهوری خلق دونتسک در سال ۲۰۱۴، ماریوپل با جمعیتی در حدود ۴۵۰ هزار نفر، دومین شهر بزرگ این جمهوری پس از دونتسک بود. با این حال، در ماه ژوئن دوباره تصرف شد و پس از آن حومه شرقی به یکی از داغ ترین مکان های درگیری در اوکراین تبدیل شد. در میان سایر واحدهای اوکراینی، هنگ ملی گرای "آزوف" در آنجا فعالیت می کند.
پیشتر گزارش شده بود، در ماریوپول، نظامیان اوکراینی دو کشتی خارجی را به همراه خدمه توقیف کردند.
نظامیان اوکراینی دو کشتی خارجی را در بندر ماریوپل توقیف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
نظامیان اوکراینی دو کشتی خارجی را در بندر ماریوپول توقیف کردند
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала