رئیسی: دولت از تحقیق و پژوهش در صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران با تاکید بر حمایت دولت از صنایع صلح آمیز هسته ای گفت: روند تحقیق و پژوهش در استفاده‌های صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای شتاب خوبی گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران پیش از ظهر شنبه، با حضور در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، از ۹ دستاورد جدید هسته‌ای و نیز سایر دستاوردهای علمی و صلح‌آمیز این کشور در سال‌های گذشته، از جمله نسل‌های مختلف سانتریفیوژهای ساخت ایران بازدید کرد.
رئیسی در جریان این بازدید ضمن ابراز بالندگی از پیشرفت‌های جوانان و دانشمندان ایرانی در حوزه هسته‌ای، این پیشرفت‌ها را نماد خودباوری و اتکا به توان داخل توصیف کرد و خواستار تسری یافتن این روحیه به سایر صنایع و حوزه‌های راهبردی در کشور شد.
رئیس‌جمهور ایران ضمن تصریح به حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، دانش و فناوری هسته‌ای کشورمان در حوزه هسته‌ای را غیرقابل بازگشت خواند و گفت: اتکا به جوانان و دانشمندان ایرانی و کار جهادی، مدلی است که همیشه جواب می‌دهد و باید در عرصه‌های دیگر نیز به این سمت برویم.
وی با بیان اینکه ایران پژوهش و تحقیق در حوزه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را منوط به خواست یا نظر دیگران نخواهد کرد، اذعان داشت: خوشبختانه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشمندان در استفاده‌های صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای شتاب خوبی گرفته و دولت از این روند حمایت خواهد کرد.
رئیسی: ایران از خطوط قرمز خود در مذاکرات هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
رئیسی: ایران از خطوط قرمز خود در مذاکرات هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد
در جریان این بازدید محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ایران، دستاوردهای علمی و فناورانه این کشور در حوزه هسته‌ای را برای رئیس‌جمهور توصیف کردند.
۳ دستاورد در حوزه رادیو دارو، ۲ دستاورد در حوزه پلاسما و ۴ دستاورد حوزه‌های صنعتی، لیزر، سیستم‌های کنترلی و عکسبرداری دستاوردهای رونمایی شده در این نمایشگاه است.
سازمان انرژی اتمی همچنین در جریان این نمایشگاه از ۳ برنامه راهبردی خود برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای، توسعه کاربرد پرتوها و ساخت نیروگاه تمام بومی ۳۶۰ هزار مگاواتی در دارخوین خبر داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала