رئیسی: در مذاکرات حتی یک گام عقب‌نشینی نخواهیم کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران اظهار داشت که برای "چند صدمین بار" اعلام می‌کنیم که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران "صلح‌آمیز" است.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز شنبه در شانزدهمین سالروز ملی صنعت هسته‌ای این کشور خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ندارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بیش از ۱۵ بار در گزارش‌های خود تایید کرده که هیچ تخلفی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران دیده نشده است.
رئیس‌جمهور ایران افزود: فعالیت‌ها و تجهیزات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در مجموع حدود سه درصد از تجهیزات هسته‌ای موجود در جهان را شامل می‌شود اما ۲۵ درصد از ظرفیت‌های بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به این حجم از فعالیت‌های هسته‌ای اختصاص یافته است که این نشان می‌دهد نگرانی بدخواهان جمهوری اسلامی به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بلکه ناشی از قدرتمند شدن و برخورداری ایران از دستاوردهای پرشمار صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای است.
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
رئیسی: دولت از تحقیق و پژوهش در صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند
رئیسی تاکید کرد: اگرچه دشمنان نمی‌خواهند بشنوند اما برای چند صدمین بار اعلام می‌کنیم که فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صلح‌آمیز است و عدم پذیرش آنها هرگز باعث توقف کار ما نخواهد شد. در مذاکرات هسته‌ای نیز حتی یک گام از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را ترک نکرده و آن را متوقف هم نمی‌کند اما راهبرد ما همان راهبردی است که مقام معظم رهبری اعلام کردند و همواره همین راهبرد که بر اساس تکالیف قانونی، دولت را موظف به حمایت از حقوق ملت و دستاوردهای دانشمندان عزیز کشورمان می‌کند مورد توجه دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала