گزارش و تحلیل

بایدن ثابت کرد سگ زرد برادر شغال است

© REUTERS / Elizabeth Frantz حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو
 حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
اشتراک
در برهه های مختلف برخی در ایران تصور می کنند که اگر مثلا این دولت در آمریکا باشد یا آن دولت باشد ممکن است شرایط تعامل آمریکا با ایران تغییر کند و ممکن است ایرانیها بتوانند مشکلات خود با آمریکایی ها را به نوعی حل و فصل کنند.
اما همیشه فراموش می کنند بد ترین تحریمها و رفتارهای خصومت وار زمانی برای ایرانی ها بوده که همین هایی که فکر می کردند آدم حسابی تر از بقیه هستند سر کار بودند.
تحریم های شورای امنیت بر علیه ایران زمانی پیاده شد که اوباما سر کار بود.
اگر به تاریخ برگردید می بینید تقریبا می توان گفت اکثر توطئه های تاریخی که بر علیه ملت ایران انجام شده توسط دمکرات ها انجام شده ولی کلا همیشه دمکرات ها و جمهوریخواه ها در توطئه ها بر علیه ملت ایران شریک و همراه بودند.
به عنوان مثال بگویم اگر مثلا به کودتای 28 مرداد برگردیم می بینیم که توطئه زمانی اجرا شد که آیزنهاور جمهوری خواه رئیس جمهوری آمریکا بود اما نقشه های آن در دوران ترومن دمکرات ریخته شده بود.
در آن زمان هم برخی در ایران باور داشتند که اگر این دولت آمریکا برود و دولت بعدی بیاید احتمال اینکه مشکل ایران و آمریکا حل شود وجود دارد و حتی بنده خدا مصدق رفت آمریکا 42 روز با همه مقامات آمریکایی گفتگو و مذاکره کرد و به نتایجی هم رسید ولی همین که برگشت ایران توطئه کودتا بر علیه او پیاده شد.
نامه ژنرال‌های آمریکایی بازنشسته علیه بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
در آمریکا، بایدن را بدترین رئیس جمهور تاریخ نامیدند
این در حالی بود که مصدق هم با ترومن گفتگو کرده بود و هم با معاون ترومن آلبن بارکلی و هم با کاندیدای حزب رقیب، روزولت، وهمه شان به او وعده های مثبت داده بودند.
طی چهار دهه گذشته نیز مشاهده می کنیم همه تحریم های کذایی که بر علیه ملت ایران وضع شده توسط دمکراتها طراحی شده.
حال امروزه می بینیم که بدترین تحریمهای تاریخ بشریت (به قول خود آمریکاییها) توسط دولت اوباما بر علیه ملت ایران اعمال شد و شورای امنیت هم وادار شد که با آمریکا در آن همراهی کند.
بعد اوباما می آید و توافق برجام را با ایرانی ها بدون هیچ اعتبار بخشی ای امضا می کند و از همان ابتدا هم اقداماتی انجام می دهد که نشان می دهد هیچ قصدی برای اجرای آن توافق نبوده.
وی همچنین همه راه کارهای خروج از توافق و ریزه کاری ها را در اختیار دولت بعدی قرار می دهد و مشاهده می کنیم پس از اینکه آمریکایی ها مطمئن می شوند ایرانی ها همه تعهدات خود را انجام داده اند از برجام خارج می شوند و زیر توافق می زنند.
امروزه نیز مشاهده می کنیم دولت جدید آمریکا گوی سبقت را از دولت ترامپ گرفته و در حالی که برخی تصور می کردند با سرکار آمدن بایدن دوباره آمریکا به توافق باز خواهد گشت اما می بینیم آنها هر کاری که می توانند انجام می دهند که به توافق بر نگردند و فقط می خواهند ایران را وادار کنند بدون هیچ مقابلی برجام را اجرا کند.
به عنوان مثال بگویم، آنها به گونه ای درباره آزاد سازی اموال و منابع مالی ایران صحبت می کنند انگار لطفی در حق ملت ایران می کنند در حالی که آنها اموال ایرانی ها را غصب کرده اند و اگر ایرانی ها آنها را وادار نکنند که این اموال را آزاد کنند و به قول معروف از حلقومشان بیرون نکشند آنها این اموال را آزاد نمی کنند.
علیرغم اینکه حدود یکسال از گفتگوهای وین می گذرد و همه به توافقاتی در این گفتگو ها رسیده اند مشاهده می کنیم آمریکایی ها به بهانه های مختلف از امضای توافق سر باز می زنند و دنبال راه در رو برای آینده در این گفتگو ها می باشند.
زمانی چین و روسیه را بهانه می کنند و زمانی دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به بهانه های مختلف از دادن تعهدات لازم سرباز می زنند.
نامه ژنرال‌های آمریکایی بازنشسته علیه بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
بازتاب بی‌محلی به بایدن در کاخ سفید هنگام حضور اوباما +ویدئو
در حالی که در گفتگوها توافق شده که نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست کذایی تروریستی آمریکا برداشته شود و تحریم ها بر علیه سپاه لغو گردد مشاهده می کنیم آمریکایی ها برای اینکه بتوانند در آینده از این روزنه برای به هم زدن توافق استفاده کنند از پذیرش آنچه قبلا پذیرفته بودند سر باز می زنند.
گویند سالی که نیکوست از بهارش پیداست.
از همین ابتدای کار که آمریکایی ها اینگونه رفتار می کنند تکلیف روشن است که بعدا می خواهند چه کار کنند.
سگ زرد برادر شغال است.
فرقی نمی کند که بایدن سر کار باشد یا ترامپ، اینها دو روی یک سکه هستند.
متاسفانه، تجربه به ایرانیها ثابت کرده که تنها راه برای آنها این است که حق خود را با زور بازوی خود بستانند و در عرصه های بین المللی فقط روی توان خودشان حساب باز کنند و تا به حال هم هرچه به دست آورده اند آن بوده که با زور بازویشان به دست آورده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала