لاوروف: بلاروس به کشورهای ضامن در توافق روسیه و اوکراین بپیوندد

© Photoسرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه پیشنهاد پیوستن بلاروس به کشورهای ضامن در توافق روسیه و اوکراین را ارائه داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو پیشنهاد داده است که بلاروس هم به کشورهای ضامن در توافق روسیه و اوکراین بپیوندد.
وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات با همتای ارمنی خود گفت: قصد ندارم وارد جزئیات در مورد روند مذاکرات و مضمون آن بشوم. به درخواست اوکراین، وضعیت بی طرف و غیر هسته ای بایستی همراه با تضمین امنیت اوکراین باشد. در میان ضامن های امنیت همسایگان اوکراین مایل هستند که تمام کشورهای چسبیده به اوکراین و شماری از کشورها از جمله اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل وجود داشته باشند."

وی افزود: ما پیشنهاد داده یم که بلاروس از جمله کشورهای ضامن باشد. در حال حاضر تمام این مسائل از جمله طیف کشورهای ضامن در حال هماهنگی و توافق است. ما خواستار این هستیم که بلاروس از جمله این کشورها باشد.
Последствия обстрела украинскими войсками ракетой Точка-У по Краматорску - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
واکنش وزارت دفاع روسیه به حمله موشکی به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در اوکراین
گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала