روسیه: کی‌یف نمی تواند از مسئولیت حمله به کراماتورسک فرار کند

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: کی‌یف نمی‌تواند از مسئولیت حمله به کراماتورسک فرار کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که کی یف نمی‌تواند از مسئولیت حمله موشکی تاکتیکی توچکا-یو به کراماتورسک فرار کند.
در تفسیر وب سایت این وزارتخانه آمده است: "ما مطمئن هستیم که مقامات کیف نمی توانند از مسئولیت فرار کنند."
پیش از این، ستاد دفاع ارضی جمهوری خلق دونتسک گزارش داده بود که نیروهای اوکراینی حمله توچکا-یو را به کراماتورسک آغاز کردند، لاشه هواپیما در نزدیکی ایستگاه سقوط کرد. به گفته ادوارد باسورین، نماینده شبه نظامیان خلق جمهوری خلق دونتسک، حدود 30 نفر کشته و حدود 100 نفر زخمی شدند. به گفته رئیس جمهوری خلق دونتسک، دنیس پوشیلین ، در جریان تحریک در کراماتورسک از دو موشک توچکا-یو استفاده شد ، آنها فقط در خدمت اوکراین هستند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که نیروهای مسلح روسیه از نوع موشک هایی که در کراماتورسک استفاده شد، استفاده نمی کنند.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه ادعای حمله روسیه به ایستگاه راه آهن در کراماتورسک را رد کرد. آنها تاکید کردند که موشک‌های تاکتیکی توچکا-یو که قطعات آن در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک پیدا شده و توسط شاهدان عینی منتشر شده است، تنها توسط ارتش اوکراین استفاده می‌شود.
این وزارتخانه یادآور شد که در 14 مارس، یک موشک مشابه "توچکا-یو" توسط نیروهای اوکراینی در مرکز دونتسک مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه آن 17 نفر در دم جان باختند و 36 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" خواند. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیرملیتازه کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала