در چین، اوکراین را ابزار معامله برای آمریکا نامیدند

© REUTERS / Jonathan Ernstچین، اوکراین را ابزار معامله برای آمریکا نامید
چین، اوکراین را ابزار معامله برای آمریکا نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
اوکراین در بازی ژئوپلیتیک جهانی به ابزار "چانه زنی" و معامله برای آمریکا تبدیل شده است. وانگ کیانگ، تحلیلگر نظامی روزنامه چینی هوانکیو شیبائو، به این نتیجه رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس مطمئن است وخیم شدن وضعیت فعلی در اوکراین، نشان دهنده دنبال شدن راهبرد نیابتی از سوی واشنگتن است.
جنگ های نیابتی توسط کشورهای بزرگی انجام می شود که از دخالت مستقیم در درگیری ها اجتناب می کنند. در این شکل از جنگ ، قدرت تحریک‌کننده و دسیسه گر می‌توانند از متحدان حمایت، بلوک‌های نظامی را تقویت ، نقشه سیاسی جهان را تغییر داده و قدرت خود را حفظ و گسترش دهند. ایالات متحده به عنوان کشور شماره یک سلطه طلب در جهان، یک کشور کهنه کار در بپا کردن جنگ های نیابتی است.
در طول جنگ سرد، ایالات متحده پیوسته ناآرامی در جهان ایجاد می کرد. کیانگ به یاد می آورد که نقاط داغ آفریقا، آسیا، آمریکای مرکزی و جنوبی در همه جا دارای مجموعه کاملی از مشخصات و ویژگی های جنگ های نیابتی بودند.
آمریکا: به تضعیف اقتصاد روسیه ادامه می دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
آمریکا: به تضعیف اقتصاد روسیه ادامه می دهیم
در شرایط کنونی در اوکراین، ایالات متحده در حال "افروختن آتش" درست در نزدیکی مرزهای روسیه به ضرر منافع شرکای اروپایی خود است. واشنگتن به دنبال یک روند درگیری بدون نیاز به مسئولیت فردی در قبال عواقب آن بود. تحلیلگر چینی نتیجه می گیرد که اوکراین به عنوان یک میدان برای این نوع آزمایش بسیار مناسب بوده است.
پیش از این، نشریه گلوبال تایمز اعلام کرده بود که ایالات متحده خواهان پایان عملیات ویژه روسیه در اوکراین نیست و تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن تنش‌زدایی انجام می‌دهد.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. به گفته وزارت دفاع روسیه ، نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای مسلح اوکراین حمله می کنند و تا 25 مارس، وظایف اصلی مرحله اول عملیات خود را اجرا کرده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی مرحله فعلی را آزادسازی دنباس نامید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала