حمله پهپادی به پایگاه "عین الاسد" در عراق + ویدئو

© Photo / IRNAپایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق
پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
پس از گزارش رسانه‌ها درباره حمله پهپادی به پایگاه "عین الاسد" در عراق، ائتلاف آمریکایی رسما این حمله را تأیید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، صبح امروز (جمعه)، رسما در بیانیه‌ای حمله پهپادی به پایگاه هوایی "عین الاسد" (غرب عراق- استان الانبار) را تأیید کرد.
ائتلاف آمریکایی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر اعلام کرد که یک پهپاد مسلح، بامداد امروز، وارد حریم پایگاه هوایی عین الاسد شد. با این حال، ائتلاف مدعی شد که پدافند هوایی آمریکا توانسته این پهپاد را سرنگون کند.
ائتلاف آمریکایی همچنین ادعا کرد که در پی این حمله، کسی مجروح نشده و خسارتی به بار نیامده است. با این حال، در ادامه بیانیه آمده که آن‌ها در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.
این بیانیه پس از آن منتشر شد که برخی منابع خبری، بامداد امروز، از حمله چند پهپاد به پایگاه هوایی عین‌الاسد خبر دادند. شبکه خبری "العربیه" در این خصوص گزارش داد که این حملات از سمت صحرای کبیسه انجام شده است.
همزمان خبرنگار شبکه خبری "راشاتودی" گزارش داد که پدافند هوایی عراق دو پهپاد را در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد سرنگون کرده‌ است. خبرنگار العربیه نیز گزارش داده بود که وضعیت آماده‌باش در داخل پایگاه عین‌الاسد ادامه دارد.
در ماه‌های گذشته حملات علیه محل استقرار نظامیان آمریکایی و کاروان‌های لجستیکی این کشور در عراق و سوریه تشدید شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала