اوکراین بر برخی از آزمایشگاه های مواد مخدر در روسیه نظارت می کرد

© Fotolia / RioPatuca Imagesتلاش برای قاچاق مواد مخدر از ایران به جمهوری آذربایجان
تلاش برای قاچاق مواد مخدر از ایران به جمهوری آذربایجان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
سرویس امنیتی اوکراین بر برخی از آزمایشگاه‌های مواد مخدر در روسیه نظارت می‌کرد و برای نیازهای خود پول به دست می‌آورد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس امنیتی اوکراین بر برخی از آزمایشگاه‌های مواد مخدر در روسیه نظارت می‌کرد و برای نیازهای خود پول به دست می‌آورد و کارمندان آنها تنها پس از آزمایش کامل پلی‌گراف استخدام می‌شدند.
شرکت کنندگان بازداشت شده یکی از این آزمایشگاه ها گفتند که چگونه SBU اعزام دلالان مواد مخدر به روسیه را اجرا کرد، چقدر از این کار درآمد کسب کردند و چرا خارج شدن از این تجارت غیرممکن بود.
سازمان دهنده یکی از آزمایشگاه های منحل شده مواد مخدر در منطقه مسکو، یک شهروند اوکراینی به نام الکساندر، که از سال 2020 در بازداشتگاه پیش از محاکمه مسکو به سر می برد، که یک افسر SBU به او پیشنهاد داد تا تولید مواد مخدر را در روسیه آغاز کند.
وضعیت در اوکراین دشوار بود. و به نوعی یکی از دوستان به نام رومن با من تماس گرفت و به من پیشنهاد داد که پول خوبی کسب کنم. برای این کار باید به روسیه رفت و به تولید مواد مخدر پرداخت. رومن از آکادمی سرویس امنیتی اوکراین فارغ التحصیل شد و تا آنجا که من متوجه شدم او یک کارمند معمولی سرویس های ویژه اوکراین بود.
قبل از رفتن به روسیه، الکساندر برای "مصاحبه" به کیف فرستاده شد که در آن یک آزمایشگر پلی گراف باید تعیین می کرد که آیا او برای این کار مناسب است یا خیر.
آنها مرا در یک خوابگاه نزدیک ایستگاه گذاشتند. در انتظار مصاحبه، حدود یک هفته را در آنجا گذراندم و در تمام این مدت افرادی دائماً در آنجا توقف می کردند که مانند من مجبور به گذراندن مصاحبه می شدند و سپس برای کار با مواد مخدر در روسیه می رفتند. در مدت اقامت من قطعاً چند ده نفر رفتند. الکساندر به یاد می آورد که در پلی گراف، آنها به سؤالات خود علاقه مند بودند، اینکه آیا من قصد سرقت پول دارم و آیا ارتباطی با سازمان های اجرای قانون دارم.
سپس یک تلفن مخصوص برای برقراری ارتباط با متصدیان به او داده شد و به مسکو فرستاده شد و در آنجا با چندین بومی دیگر اوکراین تماس گرفت و پس از آن اولین دستورالعمل ها را دریافت کردند. به گفته اسکندر، متصدیان به آنها دستور دادند که خانه ای در حومه شهر اجاره کنند، ماشین و تجهیزات شیمیایی بخرند. آنها پول این کار را از کارت های بانکی صادر شده برای افراد مقابل دریافت کردند.
مقام انتظامی ایران از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در زاهدان خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
مقام انتظامی ایران از کشف بیش از یک تن مواد مخدر در زاهدان خبر داد
"پاول (عضو گروه) اسناد جعلی روسی را از طریق پست ارسال کرد و او قبلاً بسته ای از آنها دریافت کرد که در آن چندین کارت بانکی وجود داشت و ما برای آنها پول دریافت کردیم. سپس دستورالعمل هایی در مورد چگونگی و نوع مواد مخدر دریافت کردیم - به اصطلاح نمک ها، مواد مخدر مصنوعی. ما می توانستیم روزانه 5 کیلوگرم دارو تولید کنیم، یعنی درآمد روزانه می تواند حدود 10 میلیون روبل باشد. وظیفه گروه ما فقط تولید دارو بود و متصدیان ما از اوکراین قبلاً در توزیع بیشتر آنها مشارکت داشتند. و همه کسانی که اکنون برای تولید مواد مخدر در مسکو نشسته اند، متولیان آن نیز اکثرا اوکراینی بودند.
خروج داوطلبانه از این تجارت تقریباً غیرممکن است. به گفته اسکندر، متصدیان به طور مرتب فیلم هایی از انتقام گیری علیه افراد ناخواسته برای آنها ارسال می کردند و آنها را تهدید می کردند.
من یک بار با یکی از متصدیان دعوا کردم و تهدید کردم که همه چیز را رها می کنم و به اوکراین برمی گردم. در پاسخ به این، متصدی به من گفت که اگر رفتار بدی داشته باشم، افسران SBU نزد من خواهند آمد. خوب، ما به نوعی دیگر به این موضوع برنگشتیم، اما از آن زمان به طور مرتب فیلم هایی با انتقام از افراد ناخواسته دریافت می کردم"، الکساندر می گوید.
اطلاعات او توسط یکی دیگر از اعضای باند فروشندگان مواد مخدر اوکراین - الکساندر زی - که وظایفش شامل تحویل معرف برای تولید مواد مخدر بود نیز تأیید می شود. به گفته او، قبل از اعزام به روسیه، هر یک از اعضای باند افسانه خود را می اندیشیدند.
"شما قطعا باید افسانه خود را بدانید، برای چه هدفی به روسیه آمدید، خدای ناکرده، به خاطر شما، تولید بسته می شود، شایعاتی در مورد انتقام از مجرمان وجود داشت. من به شخصه همیشه خود را سازنده معرفی می کردم و همیشه مصالح ساختمانی در ماشینم داشتم و به همین دلیل معرف حمل می کردم که برای آن ماهانه 5 هزار تومان قول داده بودند.
شخصی که اصلی ترین در گروه ما بود، من به طور معمول با او ارتباط برقرار کردم، او چنین چیزهایی را صدا کرد که افسران SBU به او این کار را پیشنهاد کردند."
وقتی از او پرسیده شد که چرا SBU آزمایشگاه‌های دارویی در روسیه راه‌اندازی می‌کند، مرد می‌گوید که پول حاصل از فروش مواد مخدر می‌تواند صرف نیازهای نظامی اوکراین شود.
وی افزود: پول هنگفتی از تولید مواد مخدر در روسیه به دست می‌آید که می‌تواند به هر جایی که از آنها استفاده می‌شود، مثلاً برای پرداخت به مزدوران، برود. و شاید این واقعیت که ما در روسیه بازداشت شدیم بدترین راه برون رفت از این ماجرا نباشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала