ناریشکین: امروز روسیه در حال ایجاد یک جهان چند قطبی واقعی است

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر مدیر اطلاعات خارجی روسیه از تلاش آمریکا برای دامن زدن به اختلافات آذربایجانی ها و ارامنه سخن گفت
مدیر اطلاعات خارجی روسیه از تلاش آمریکا برای دامن زدن به اختلافات آذربایجانی ها و ارامنه سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه لظهار داشت که مسکو اکنون در حال ایجاد یک جهان چند قطبی است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اظهار داشت که کشورش اکنون در حال ایجاد یک جهان چند قطبی است که تاکنون وجود نداشته و همه حتی مخالفان امروز ما از آن سود خواهند برد.
ناریشکین در مقاله‌ای برای مجله دفاع ملی نوشت: مرحله اساساً جدیدی در تاریخ اروپا و جهان در حال آشکار شدن است. ماهیت آن در فروپاشی جهان تک قطبی و نظام روابط بین‌الملل مبتنی بر حق قوی‌ترین، یعنی آمریکا، برای نابودی سایر کشورها است تا از کوچک‌ترین امکان تبدیل آنها به مراکز قدرت جایگزین جلوگیری شود.
لاوروف: تمایل غرب برای بازگشت جهان تک قطبی یک توهم است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2022
لاوروف: تمایل غرب به بازگشت جهان تک قطبی، توهی بیش نیست
به گفته مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، واشنگتن در تلاش بود تا هژمونی خود را در یوگسلاوی، افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و برای کشاندن اوکراین به مدار نفوذ خود نشان دهد.
وی در ادامه افزود: امروز روسیه آشکارا این سیستم را به چالش می کشد - یک جهان واقعا چند قطبی ایجاد می‌کند که قبلا وجود نداشته است و همه، حتی دشمنان فعلی ما، در آینده از آن سود خواهند برد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала