مقام روس: به عقیده آمریکایی ها، ناتو باید تلاش کند اوکراین را برای روسیه همچون افغانستان کند

© Sputnik / Maxim Blinovسرگئی ناریشکین، مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه
سرگئی ناریشکین، مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
سرگئی ناریشکین، مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد ایالات متحده از "بدترین روش ها" برای طولانی کردن عملیات ویژه در اوکراین استفاده می کند حتی تا این سطح که شبه نظامیان مسلح را برای سازماندهی تروریست های زیرزمینی اعزام شوند.
به گزارش اسپوتنیک، مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه می گوید ایالات متحده اکنون وظیفه اصلی را در طولانی کردن هر چه بیشتر درگیری در اوکراین می بیند و تا این درگیری تا آنجا که ممکن است برای مسکو و کیف پر هزینه تر شود.
ناریشکین در مقاله‌ای در این باره برای مجله روسی "دفاع ملی" نوشت: "برای این کار از رذیلانه ‌ترین روش‌ها تا سطح فرستادن شبه‌نظامیان مسلح به خاک اوکراین استفاده می‌شود ، که وظیفه سازماندهی و حمایت از سازمان زیرزمینی و مخفی به اصطلاح پارتیزانی، اما در واقع تروریستی در این کشور را بر عهده دارند."
سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
سنای آمریکا لایحه وام و اجاره برای اوکراین را تصویب کرد
وی خاطرنشان کرد که ناتو همانطور که "استراتژیست های" آمریکایی تاکید می کنند، باید تلاش کند اوکراین را به چیزی مانند افغانستان برای روسیه تبدیل کند.
به گفته رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه ، برای کسانی که "حداقل کمی با تاریخ و جغرافیا آشنا هستند"، نامناسب بودن مطلق و شکست راهبردی چنین قیاسی آشکار است.
او تاکید کرد:" با این حال، آیا می ارزد از رهبرانی که ماریوپل را با متروپل اشتباه می گیرند و شهههرهای وارونژ و روستوف نا دونو (روسیه) را شهرهای اوکراین می دانند، انتظار زیادی داشت؟"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала