رسانه انگلیسی از سطح بالای غیرمنتظره حمایت از روسیه در جهان سخن گفت

CC0 / jensjunge / رسانه انگلیسی از سطح بالای غیرمنتظره حمایت از روسیه در جهان سخن گفت
رسانه انگلیسی از سطح بالای غیرمنتظره حمایت از روسیه در جهان سخن گفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
مجله اکونومیست تعداد کشورهایی را که در بحبوحه وخیم‌تر شدن اوضاع در اوکراین در کنار روسیه قرار گرفته‌اند یا بی‌طرف مانده‌اند را برشمرده و در مورد سطح بالای غیرمنتظره حمایت از مسکو صحبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه انگلیسی همه کشورهای جهان را به دو دسته طرفدار روسیه، بی طرف و غربگرا تقسیم کرده است. طبق محاسبات مجله اکونومیست، یک سوم جمعیت جهان در کشورهای حامی روسیه زندگی می کنند. در مجموع 28 کشور شامل چین، سوریه، پاکستان، اریتره و اتیوپی در این گروه هستند.
شانگهای چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
چین هدف واقعی حملات آمریکا به روسیه را فاش کرد
32 کشور دیگر از جمله هند، برزیل و بنگلادش در رده کشورهایی قرار گرفتند که به موضع بی طرفانه پایبند بوده اند. روزنامه نگاران مجله انگلیسی خاطرنشان می کنند که تقریباً یک سوم جمعیت جهان نیز در آنها زندگی می کنند.
در همان زمان، 131 کشور "غرب گرا" هستند که در مجموع تنها 36 درصد از جمعیت جهان در آنها زندگی می کنند.
نویسندگان مقاله تاکید کردند که حدود دو سوم جمعیت جهان در کشورهای بی طرف یا طرفدار روسیه زندگی می کنند. آنها همچنین به نقش ویژه چین و هند که جمعیت زیادی دارند اشاره کردند. مجله انگلیسی خلاصه کرد که همه کشورهای جهان روسیه را منحوس نمی دانند.
پیش از این، آندریاس بک، اقتصاددان آلمانی گفته بود که تحریم ها علیه مسکو منجر به انزوای روسیه نشده است، بلکه کشورهایی را که این تحریم ها را اعمال کرده اند، منزوی کرده است. به گفته وی، بسیاری از کشورها از اقدامات محدودکننده ضد روسیه حمایت نکردند. این کارشناس یادآور شد که چین، هند، اسرائیل، پاکستان، تقریباً همه کشورهای آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آفریقا از اعمال محدودیت ها علیه روسیه خودداری کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала