افشای شواهدی مبنی بر همکاری کی‌یف و ناتو

© Sputnik / Ramil Sitdikovکی یف
کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه کنترل کارخانه‌ای را به دست گرفتند که در آنجا شواهدی مبنی بر همکاری بین کی‌یف و ناتو پیدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرده است که ارتش روسیه کنترل کارخانه ابزارسازی ایزیوم در منطقه خارکف را به دست گرفت. در آنجا شواهدی از همکاری بین طرف اوکراینی و کشورهای ناتو در سازماندهی تولید محصولات دفاعی و تجهیزات نظامی یافت شد.
در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "این کارخانه تجهیزات و دستگاه های نوری برای وسایل نقلیه زرهی (نفربرهای زرهی BTR-4E ) برای اوکراین مطابق با استانداردهای ناتو را تولید می کرد. اسناد مختلفی در این کارخانه یافت شد که بر اساس آنها می توان فرض کرد که ناتو در حال انجام پروژه های مشترک با کی یف برای ایجاد بخش هایی از مدل های جدید تجهیزات نظامی برای نیروهای مسلح اوکراین است".
پیشتر اعلام شده بود که ارتش روسیه روستای "نوومیخائیلووکا" را که بین دونتسک و اوگلدار قرار دارد، به طور کامل مسدود کرده است. پیش از این، Novomikhailovka توسط نیروهای اوکراینی و تشکل های ملی گرا اشغال شده بود. جمهوری خلق دونتسک به طور مرتب از سمت این شهرک گلوله باران می شد.
متشنج شدن اوضاع در منطقه دنباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
تایید اعدام دسته جمعی سربازان اسیر روسی در اوکراین
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала