صید برخی آبزیان در آبهای ایران در خلیج فارس ممنوع شد

© Photo / IRNAصید برخی آبزیان در آبهای ایران در خلیج فارس ممنوع شد
صید برخی آبزیان در آبهای ایران در خلیج فارس ممنوع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
شیلات استان هرمزگان ایران صید برخی از آبزیان را در خلیج فارس و محدوده آب‌های هرمزگان ممنوع اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالرسول دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: براساس تقویم ممنوعیت صید، صید ماهی "حلوا سیاه" و "شوریده" از اول اردیبهشت ماه تا پایان خردادماه ۱۴۰۱ در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.
وی افزود: با توجه به تغییرات آب وهوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی، زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید نیز در چند سال اخیر به ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.
آنچه که باید درباره فواید خوردن ماهی در فصل صید آبزیان شمال بدانید +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
آنچه که باید درباره فواید خوردن ماهی در فصل صید آبزیان شمال بدانید +ویدئو، عکس
مدیرکل شیلات هرمزگان، زمان ممنوعیت صید "میش ماهیان" در آب‌های استان را نیز از ۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سالجاری اعلام کرد.
عبدالرسول دریایی گفت: ممنوعیت صید "هامور ماهیان" نیز از اول فروردین آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه در آب‌های هرمزگان ادامه دارد.
آقای دریایی با بیان اینکه ممنوعیت صید به روش مشتا نیز از ۱۶فرودین تا پایان اردیبهشت ماه است، افزود: صید میگو نیز در هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو (حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است.
وی گفت: هرگونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری آبزیان در زمان ممنوعیت صید، جرم محسوب می‌شود و از طریق مراجع قضائی قابل پیگرد است.
مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید افزود: شیلات استان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала