رئیس سازمان غذا و دارو ایران: امسال داروی بیماران خاص درب منزل تحویل می شود

© Fotolia / MrallenЛекарственные препараты
Лекарственные препараты - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
معاون وزیر بهداشت ایران از اهتمام سازمان غذا و دارو برای تامین داروی بیماران خاص و تحویل آن درب منزل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایفدانا، بهرام دارایی در خصوص کمبود داروی برخی از بیماران خاص اظهار کرد: ۴۰۰ هزار بیمار خاص در کشور داریم که اقدامات مناسبی به منظور تأمین داروی آنها در دست انجام است.
وی افزود: با دستور رئیس جمهور برای اولین بار داروی بیماران SMA را در سال جاری تهیه خواهیم کرد، در مورد داروی بیماران تالاسمی نیز در این دولت بیشترین ارز برای تأمین داروی این بیماران تخصیص یافته و علیرغم اینکه پنج تولیدکننده داخلی این داروهای را تولید می‌کنند اما واردات داروهای برند نیز حتی المقدور در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر بهداشت ایران با اشاره به اینکه تأمین داروی برخی بیماران در دنیا با محدودیت‌هایی مواجه است، گفت: تولید برخی داروها تنها در یک یا دو کشور صورت می‌گیرد و میزان تقاضا نیز برای دارویی در برهه‌های مختلف افزایش یابد بنابراین برخی کمبودها جهانی است. موضوع کمبود برخی از داروها در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد؛ چنانچه در سال گذشته کمبودهای دارویی در آمریکا به ۹۰۰ قلم رسیده بود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال انتقال دولت بود و نقصانی در مورد تأمین ارز و به تبع آن برخی کمبودها اتفاق افتاد. در سال جاری تمام تلاشمان را می‌کنیم تا علاوه بر تأمین مناسب داروی بیماران خاص برای اولین بار داروی مصرفی آنها را درب منزل تحویل دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала