تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند

© Photo / IRNAتزریق واکسن کرونا در ایران
تزریق واکسن کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شروع تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به استمرار بیماری کرونا و احتمال ورود سویه های جدید و ترکیبی، گفت: در همین راستا قبل از نوروز امسال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد دارای بیماری زمینه ای شروع شد.
شاه آبادی خاطرنشان کرد: این دوز جدید، چهار ماه پس از دوز سوم، تزریق می شود.
معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: در خصوص تزریق دوز چهارم برای سایر افراد هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده و همه چیز بسته به شرایط ویروس کرونا و وضعیت آن در سطح جامعه دارد.
شاه آبادی با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 درصد جمعیت هدف استان (افراد بالای 18 سال) دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند،گفت: در حال حاضر تاکید بسیاری بر تزریق دوز سوم وجود دارد، چرا که بدون تزریق این دوز ایمنی لازم در برابر ویروس کرونا ایجاد نمی شود.
وی افزود: با توجه به احتمال ورود سویه های جدید و امکان جهش دوباره ویروس کرونا و شیوع سویه های ترکیبی،در حال حاضر تزریق دوز سوم از اهمیت بسیاری بر خوردار است.
آخرین وضعیت کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
آخرین وضعیت کرونا در ایران
معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مدارس بر واکسیناسیون هرچه سریعتر دانش آموزان تاکید کرد و افزود: ضروری است با توجه به خطراتی که سویه امیکرون برای سنین پایین دارد، حتما والدین نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان خود اقدام کنند.
شاه آبادی گفت: در حال حاضر حدود 15 درصد کودکان پنج تا 9 سال و حدود 30 درصد کودکان 9 تا 12 سال واکسن تزریق کرده اند که نیاز است این میزان افزایش یابد.
وی افزود: سویه "امیکرون" برای سنین پایین با خطرات بیشتری نسبت به سویه های قبلی همراه است و والدین باید بحث واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала