ابراز نگرانی جمعی از دموکرات‌ها در کنگره از توافق احتمالی آمریکا با ایران

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiتوطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران
توطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
جمعی از دموکرات‌های کنگره آمریکا قصد دارند برای بیان آنچه "نگرانی‌ها درخصوص توافق احتمالی جدید با ایران" خوانده‌اند، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا ، یک گروه متشکل از ۱۵ نماینده دموکرات کنگره آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار و در آن نگرانی‌های خود را نسبت به توافق احتمالی جدید با ایران مطرح کنند.
بنابر این گزارش، در اثنای انتشار برخی گزارشات مبنی بر پیشرفت در مذاکرات وین، برخی قانونگذاران آمریکایی نسبت به توافق هسته‌ای جدید ابراز نگرانی کرده‌اند.
رسانه پایگاه خبری اسرائیل نشنال نیوز نوشت: ماه گذشته نیز یک گروه دو حزبی متشکل از ۲۱ عضو کنگره به رهبری جاش گاتهایمر و الین لوریا به همراه تام رید از دولت بایدن خواستتند تا به نگرانی‌های مربوط به توافق جدید با ایران که در آستانه شکل‌گیری است، رسیدگی کند.
این قانون‌گذاران گفته‌اند که باتوجه به وجود گزارش‌هایی که نشان می‌دهد مذاکرات وین در حال نزدیک شدن به پایان است، چند موضوع نگران‌کننده وجود دارد که هنچنان روی میز مذاکره باقی مانده است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
وزیر خارجه ایران: پیشنهادات برای توافق در وین از طریق اروپا به آمریکا منتقل شد
پایگاه خبری نشنال نیوز در ادامه خبر داد: نزدیک به یک ماه پیش نیز حدود ۲۰۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در نامه‌ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هشدار دادند که هرگونه توافق هسته‌ای جدید با ایران بدون تائید کنگره با همان سرنوشت توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مواجه خواهد شد.
آنها همچنین در نامه خود نوشتند: ما هر توافقی در وین را که برای تصویب به سنای آمریکا به‌عنوان یک معاهده ارائه نشود - ازجمله هر توافق محرمانه‌ای که به‌طور مستقیم یا در حاشیه مذاکرات رسمی با ایران صورت گیرد- غیرالزام‌آور در نظر خواهیم گرفت.
علاوه‌براین، پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن اوایل هفته جاری در گزارشی نوشت که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در حال پیش بردن یک رویه قانونی به منظور ممانعت از اقدام احتمالی دولت این کشور برای خارج کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تروریستی آمریکا به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای جدید با ایران هستند.
هدف از این طرح جلوگیری از برداشته شدن تحریم‌های کلیدی مرتبط با سپاه پاسداران به‌عنوان بخشی از امتیازاتی است که دولت جو بایدن تلاش می‌کند برای دستیابی به توافق هسته‌ای جدید با ایران به این کشور بدهد، توافقی که به نظر می‌رسد در آستانه نهایی شدن قرار دارد. رح جلوگیری از برداشته شدن تحریم‌های کلیدی مرتبط با سپاه پاسداران به‌عنوان بخشی از امتیازاتی است که دولت جو بایدن تلاش می‌کند برای دستیابی به توافق هسته‌ای جدید با ایران به این کشور بدهد، توافقی که به نظر می‌رسد در آستانه نهایی شدن قرار دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала