آزمایش مخفیانه موشک هایپرسونیک در آمریکا

© Photo / Lockheed Martinآزمایش موشک ابر صوت آمریکا
آزمایش موشک ابر صوت آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
رسانه: آمریکا برای جلوگیری از تشدید روابط با روسیه، موشک مافوق صوت را مخفیانه آزمایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "سی ان ان"، و با استناد به یک منبع نظامی ایالات متحده در اواسط ماه مارس به طور مخفیانه آزمایش موفقیت‌آمیزی یک موشک هایپرسونیک را انجام داد، اما برای "جلوگیری از افزایش تنش با روسیه"، آن را گزارش نکرد.
خاطرنشان می شود که آزمایش این موشک در زمان تهیه مقدمات سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اروپا انجام شد که در جریان آن، وی از لهستان و اردوگاه پناهندگان اوکراینی بازدید کرد.
Истребитель МиГ-29 во время репетиции воздушной части парада Победы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2022
رسانه ها: سامانه های دفاع موشکی آمریکای شمالی قادر به شناسایی موشک های روسی نخواهند بود
به گفته شبکه نامبرده، ایالات متحده نسخه مفهومی سلاح های تنفس هوایی هایپرسونیک (HAWC) از نمونه لاکهید مارتین را به نجام رساند. پرتاب از یک بمب افکن B-52 انجام شد.
به گفته منبع نامبرده، این موشک بیش از 480 کیلومتر در ارتفاع بیش از 19 کیلومتر پرواز کرد. موشک هایپرسونیک مفهومی HAWC کلاهک حمل نمی کند، در عوض از انرژی جنبشی خود برای نابودی هدف استفاده می کند.
گفتنی است، در اوایل آوریل، ایالات متحده آزمایش موشک بالستیک قاره پیمایMinuteman-III را که قبلاً برنامه ریزی شده بود، به دلیل تمایل به جلوگیری از "تعبیر نادرست و ارتباطات" در پس زمینه اوضاع در اطراف اوکراین لغو کرد. لغو این آزمایش در اوایل ماه مارس گزارش شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала