چرا ورودی سدهای تهران کاهش یافته است؟

© Sputnik / Somayeh Pasandideسد تهران
سد تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران: تاکنون ورودی سد‌های تهران 409 میلیون مترمکعب بوده که این رقم نشان دهنده کاهش 30 درصدی ورودی‌های سد‌های تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش ۳۰ درصدی ورودی سد‌های پنج گانه تهران در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
وی با اشاره به اینکه ورودی سد‌های تهران در سال گذشته 573 میلیون مترمکعب بود افزود: "این در حالی است که از ابتدای سال آبی جاری تا 14 فروردین، تاکنون ورودی سد‌های تهران 409 میلیون مترمکعب بوده که این رقم نشان دهنده کاهش 30 درصدی ورودی‌های سد‌های تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
مرد کارمند  در حال خواب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
برای خواب‌آلودگی بهاری چه باید بکنیم؟ +عکس
هم اکنون حجم ذخیره شده در مخازن سد‌های تهران 403 میلیون مترمکعب است. این رقم در فروردین سال گذشته 669 میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون با کاهش 266 میلیون مترمکعبی ذخیره آب در مخازن سد‌های تهران مواجه هستیم.
تا کنون 155 میلی متر بارش از ابتدای سال آبی در تهران به ثبت رسیده است. این رقم در مقایسه با متوسط بلند مدت که 204 میلی متر بارش بوده با 24 درصد کاهش مواجه است. این رقم امسال 5.1 میلی متر بوده که تفاوت حجم بارش نشان دهنده 74 درصد کاهش بارندگی در فرورودین امسال نسبت به مدت متوسط بلند مدت است.
کاهش 74 درصدی بارش‌های فرورودین ماه امسال نسبت به سال گذشته، ورودی سد‌های تهران را کاهش داده است به نحوی که در فروردین امسال 62 میلیون مترمکعب ورودی روان آب به سد‌های تهران داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم 120 میلیون مترمکعب بوده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала