وزارت خارجه آمریکا دفتر فضای مجازی و سیاست دیجیتالی راه اندازی کرد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا دفتر فضای مجازی و سیاست دیجیتالی راه اندازی کرد
وزارت خارجه آمریکا دفتر فضای مجازی و سیاست دیجیتالی راه اندازی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دفتر سیاست فضای سایبری و دیجیتالی مورد انتظار را راه اندازی کرده است که به آن امکان می دهد با چالش های امنیتی فوری در عرصه سایبری مقابله کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دفتر فضای سایبری و سیاست دیجیتالی (CDP) از امروز شروع به کار کرد.
در بیانیه آمده است، که بخش کلیدی برنامه نوسازی وزیر امور خارجه [آنتونی بلینکن] سیاست فضای سایبری و دیجیتال، به چالش‌ های امنیت ملی، فرصت‌ های اقتصادی و پیامدهای ارزش‌ های ایالات متحده مرتبط با فضای سایبری، فناوری‌ های دیجیتال و سیاست دیجیتال خواهد پرداخت.
دفتر فضای سایبری و سیاست دیجیتالی از سه واحد شامل امنیت فضای سایبری، سیاست اطلاعات و ارتباطات بین المللی و آزادی دیجیتال تشکیل شده است.
این بیانیه افزود: وزارتخانه از خدمات و همکاری همه کسانی که در ماه‌ ها و سال های آینده با و در داخل دفتر دفتر فضای سایبری و سیاست دیجیتالی برای توانمندسازی آن برای دستیابی به مأموریت حیاتی‌ اش کار خواهند کرد، قدردانی می‌کند.
بر اساس این بیانیه، دولت ایالات متحده برنامه خود را برای ایجاد یک دفتر سایبری در اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرد.
این اعلامیه در بحبوحه ادعاهای مستمر ایالات متحده مبنی بر دخالت بازیگران دولتی مانند روسیه و چین و همچنین بازیگران غیردولتی در امور داخلی ایالات متحده و تهدیدی برای امنیت ملی این کشور منتشر شد. روسیه بارها دخالت در امور داخلی آمریکا و انجام حملات سایبری علیه این کشور را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала