نمایش نماد‌های همجنسگرایی در مسابقات جام جهانی فوتبال ممنوع است +عکس

© REUTERS / Jose CabezasУчастники гей-парада
Участники гей-парада  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
مقام اجرایی جام جهانی قطر تاکید کرد هواداران همجنس‌گرا حق ندارند پرچم و نمادهای خود را در این کشور به نمایش بگذارند.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالعزیز عبدالله الانصاری، مقام اجرایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مصاحبه با آسوشیتدپرس در رابطه با شرایط حضور هواداران همجنس‌گرا، نماد و برافراشتن پرچم خود در این کشور مواردی را بیان کرد. وی با تاکید بر این موضوع عنوان کرد تماشاگران همجنسگرا می‌توانند مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را در قطر ببینند اما حق ندارند نمادها و پرچم خود را به نمایش بگذارند و اجازه انجام فعالیت‌های تبلیغی را نخواهند داشت.
الانصاری، مدیر بخش همکاری بین‌المللی و رئیس کمیته ملی مبارزه با تروریسم قطر، گفت: "اگر یک هوادار همجنس‌گرا نماد و پرچم خود را نمایش دهد، آن را از او خواهم گرفت. این کار به این خاطر نیست که می‌خواهم به او توهین کنم بلکه چنین کاری برای حفاظت از این هوادار است. اگر من این کار را نکنم، ممکن است کس دیگری به این هوادار حمله کند. به این هوادار خواهم گفت خواهش می‌کنم این پرچم را نمایش ندهید."
تو همچنین در ادامه بیان کرد: "هواداری که می‌خواهد دیدگاه خود درباره وضعیت همجنس‌گرایی را ابراز کند، باید جایی این کار را انجام دهد که این عمل پذیرفته باشد. ما باید متوجه شویم هواداری که بلیت جام جهانی دارد، برای تماشای مسابقه فوتبال به قطر آمده نه برای تظاهرات یا نمایش یک عمل سیاسی که در ذهنش دارد. یک فرد همجنس‌گرا می‌تواند فوتبال‌ها را در قطر تماشا کند. این خوب است اما برای نمایش گرایش‌های خود به قطر نیایید و به کل جامعه توهین نکنید."
این مقام قطری به این دسته از هواداران اطمینان داده حضور آن‌ها در کشور قطر، خطری برایشان ایجاد نخواهد کرد و هواداران همجنس‌گرا می‌توانند با یکدیگر اتاق بگیرند و این مایه نگرانی ما نیست. ما این‌جا هستیم تا تورنمنت جام جهانی را مدیریت کنیم. بگذارید فراتر از این نرویم و درباره چیزهای شخصی که بین این افراد اتفاق می‌افتد، صحبتی نکنیم. ما نمی‌توانیم قوانین را تغییر دهیم. نمی‌توانیم برای ۲۸ روزِ جام جهانی، در دین تغییری ایجاد کنیم.
کاربران بسیاری ضمن اینکه عنوان می‌کنند مجازات همجنس‌گرایی در کشور قطر، اعدام است، از اینکه این مقام به خوبی با موضوع حضور هواداران همجنسگرا در جام جهانی برخورد می‌کند و از پیش این مسائل و نکات را به آنها یادآور می‌شود ابراز خوشحالی می‌کنند و معتقدند علایق و اعتقادات افراد باهم متفاوت است بنابراین احترام گذاشتن به نظرات هم، بهترین راه برای داشتن زندگی همراه با آرامش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала