سفره ماهی ها قادر به شمارش هستند

© AFP 2023 / Loic Venanceسفره ماهی ها قادر به شمارش بودند
سفره ماهی ها قادر به شمارش بودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
دانشمندان آلمانی توانایی جمع و تفریق سفره ماهی و سیچلاید را کشف کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان دانشگاه بن در آلمان توانایی سفره ماهی ها سوف ماهی سانان pheus zebra را در جمع و تفریق کشف کردند. یافته های این کار در مجله Scientific Reports شرح داده شده است.
مطالعات قبلی پیشین نشان داده بود که این ماهی ها می توانند تفاوت بین تعداد بزرگ و کوچک را ببینند، اما دانشمندان به سایر توانایی های ریاضی حیوانات دریایی علاقه مند بودند. سفره ماهی ها و سیچلایدها از دیرباز برای تشخیص اعداد و جمع یا تفریق یک از یک به پنج آموزش دیده اند. به مدت پنج ثانیه به ماهی ها تصاویری با چندین فیگور نشان داده شد و پس از آن آنها می توانستند به داخل چاله شنا کنند، جایی که گروه های بعدی تصاویر منتظر آنها بودند.
توانایی محاسبات ریاضی با استفاده از رنگ تعیین شد - تصاویر با رنگ زرد با جمع مطابقت داشتند و تصاویر با رنگ آبی با تفریق مطابقت داشتند. پس از تشکیل تداعی رنگ با عملیات حسابی، کارشناسان به بررسی توانایی شمارش ماهی ها پرداختند. معلوم شد که به برای نمونه تخته سنگ ماهی های گورخری برای جمع در 82 درصد موارد (هنگام انتخاب تصویر آبی) و برای تفریق - در 68 درصد (تصویر زرد) به درستی پاسخ داده اند. به نوبه خود، سفره ماهیان در 96 درصد موارد با جمع انتخاب صحیح کردند و با احتمال 90 درصد، این گونه ماهی در اعمال با تفریق پاسخ صحیح را داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала