روسیه ویدئوی اوکراینی از روستای بوچا را غیر قابل اعتماد دانست

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
سخنگوی کرملین گفت که نمی توان به ویدئوی اوکراینی ها از روستای بوچا اعتماد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، در اظهار نظر درباره تحریک در بوچا اوکراین گفت: به مواد ویدئویی توزیع شده توسط اوکراین نمی توان اعتماد کرد، کارشناسان وزارت دفاع روسیه نشانه هایی از جعل ویدیو و جعلی را شناسایی کرده اند.
پسکوف به خبرنگاران گفت: "این اطلاعات باید به طور جدی مورد تردید قرار گیرد. از آنچه که ما دیدیم، مواد ویدئویی - از بسیاری جهات نمی توان به آنها اعتماد کرد، زیرا متخصصان ما از وزارت دفاع نشانه هایی از جعلیات ویدئویی و تقلبی های مختلف را در آنجا نشان دادند." .
پیش از این، مقامات اوکراینی و رسانه‌ها ویدئویی را پخش کردند که ظاهراً در شهر بوچا، منطقه کی یف، جایی که اجساد کشته‌شدگان در جاده‌ها قرار دارند، فیلم‌برداری شده است. بسیاری از کاربران اعتبار اتهامات کی یف علیه مسکو را زیر سوال بردند و خاطرنشان کردند که در نزدیکی اجساد روی زمین خونی وجود ندارد و برخی از کشته شدگان بازوبند سفیدی در آستین داشتند و ممکن است توسط نیروهای امنیتی اوکراین یا دفاع ارضی کشته شوند. همچنین کاربران متوجه شدند که "مرده ها" دستان خود را حرکت می دهند و با نگاه کردن به آینه عقب خودروی اپراتور، به نظر می رسد که یکی از "مرده ها" به محض عبور خودرو تغییر وضعیت می دهد.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که تمام عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده توسط رژیم کی‌یف که گویا به نوعی "جنایت" توسط پرسنل نظامی روسیه در شهر بوچا در منطقه کی‌یف منتشر شده است، "یک تحریک دیگر" است. همانطور که در بخش نظامی ذکر شد، در طول مدتی که این شهرک تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه بود، حتی یک ساکن محلی از هیچ گونه اقدام خشونت آمیز رنج نبرد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تمام واحدهای روسی در 30 مارس به طور کامل بوچا را ترک کردند و خروجی های شهر در جهت شمالی مسدود نشد، در حالی که حومه جنوبی از جمله مناطق مسکونی توسط نیروهای اوکراینی به صورت شبانه روزی از توپخانه کالیبر بزرگ گلوله باران شد. تانک ها و سیستم های موشک پرتاب متعدد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала