گزارش و تحلیل

تلاش آمریکا برای به بن بست کشاندن مذاکرات اوکراین

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش آمریکا برای به بن بست کشاندن مذاکرات اوکراین
تلاش آمریکا برای به بن بست کشاندن مذاکرات اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
اشتراک
آمریکایی ها تلاش دارند به هر ترتیبی شده کاری کنند تا گفتگو ها با بن بست مواجه شود وچهره پوتین را در عرصه بین المللی تخریب کنند.
اسپوتنیک - در حالی که چند دوره گفتگو میان روسیه و اوکراین موجبات رسیدن به یک چهارچوب مقبول الطرفینی را فراهم کرده و روسیه هم برای نشان دادن حسن نیت خود نیروهای خود را از کی یف عقب برد ولی مشاهده می کنیم آمریکایی ها تلاش دارند به هر ترتیبی شده کاری کنند تا گفتگو ها با بن بست مواجه شود وچهره پرزیدنت پوتین را در عرصه بین المللی تخریب کنند.
البته این فقط آمریکا نیست که چنین تلاشی دارد بلکه متحدین آنگلوساکسون آمریکا یعنی انگلیس و کانادا و استرالیا تلاش دارند کاری کنند که جریان اوکراین ختم به خیر نشود، و در مقابل مشاهده می کنیم برخی کشورهای بلوک غرب مانند آلمان و فرانسه و ایتالیا و... یا اعضای ناتو مانند ترکیه با توجه به اینکه متوجه هستند که ادامه این جنگ به ضرر همه است تلاش دارند ترتیبی اتخاذ کنند تا روسیه و اوکراین به توافقی برسند و اوکران هم اعلام کرده که حاضر است که به عنوان کشوری بی طرف شناخته شود ودرباره مناطق روس تبار هم گفتگو کند (یعنی آنچه روسیه از ابتدا هم تقاضای آن را داشت).
بدیهی است این شرایط به مزاق آمریکا و بلوک همراه آن خوش نیاید چرا که آنها برنامه ریزی کرده بودند که جنگ در اوکراین به یک جنگ فرسایشی برای روسیه تبدیل شود و نهایت سوء استفاده را از شرایط جنگ بکنند که حد اقل آن شکستن کمر رقیب اقتصادی خود یعنی اتحادیه اروپا.
آمریکایی ها تلاش دارند با مطرح کردن سناریوهای کاذب متعارف مانند کشتار غیر نظامیان توسط روسیه (سناریو های ساختگی که آنها چندین بار در جاهای دیگر مانند سوریه پیاده کرده اند) کاری کنند که فضای اجتماعی اوکراین و جهان پذیرای توافق دولت این کشور با روسیه نباشد.
مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول آغاز شد
این روزها هم برای اولین بار در تاریخ جنگ ها مشاهده می کنیم که سازمان اطلاعات ارتش انگلیس هر روز چندین بیانیه درباره اوضاع در اوکراین منتشر می کند تا فضای عمومی و ذهنی مردم جهان را تشویش کند، امری که عموما در هیچ جنگی متعارف نیست و کسی نیست سوال کند که سازمان اطلاعات ارتش انگلیس در اوکراین چه کار دارد؟ مگر اینکه آنها باشند که در حال جنگ بر علیه روسیه در اوکراین می باشند؟
البته آنهایی که با شرایط آنجا آشنایی دارند به خوبی می دانند که کنترل نازی های جدید در اوکراین در دست سازمان اطلاعات ارتش انگلیس است در حالی که کنترل ساختار سیاسی اوکراین دست سازمان های اطلاعاتی آمریکا است و مردم اوکراین عموما قربانی این تشکل های اطلاعاتی می باشند.
آنها به هیچ وجه تصور نمی کردند که روسیه پس از اینکه مرحله اول عملیات ویژه اش با موفقیت انجام شود در مرحله بعد نیروهای خود را از کی یف عقب بکشد و ارتش روسیه دست به کشتار مردم بی گناه در اوکراین نزند.
طبق تجربه جنگ های سابق ارتش های آمریکا و انگلیس در افغانستان و عراق و ... فجایع بشری عظیمی را ایجاد کردند که اگر مجامع مستقل بین المللی بتوانند پرونده این جرایم انسانی را باز کنند قطعا بسیاری از مقامات و تشکل های نظامی و امنیتی و سیاسی آمریکا و انگلیس باید تا ابد الدهر به زندان بروند.
آنها بسیار امیدوار بودند تا روسیه هم مشابه آنها عمل کند اما چنین نشد.
بر عکس همه تصورات آنها امروزه طبق آمار خود مراکز مطالعاتی غربی محبوبیت آقای پوتین در روسیه به بالای 86% رسیده ودر مقابل محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا به زیر 30% و محبوبیت رهبران دیگر کشورهای اروپایی در کشورهایشان به زیر 40% رسیده.
البته اگر یک آمار کلی در سطح جهان گرفته شود هم احتمالا نتایج آمار تفاوتی با نتایج آمار درون کشورها در باره آقای پوتین نخواهد داشت ولی درباره محبوبیت رهبران کشورهای غربی شاید در بهترین شرایط جمعا 10 درصد باشد.
تاکید لاوروف بر پیشرفت چشمگیر مذاکره روسیه و اوکراین در استانبول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
تاکید لاوروف بر پیشرفت چشمگیر مذاکره روسیه و اوکراین در استانبول
یعنی علیرغم احتکار رسانه های جهان و علیرغم سانسورهای خبری که غربی ها بر علیه روسیه اعمال کردند آقای پوتین نه فقط در روسیه بلکه در سطح جهان هم از محبوبیت چشمگیری برخوردار می باشد.
کافی است نگاهی گذرا به رسانه های کشورهای مختلف از چین گرفته تا هند و پاکستان و کشورهای عربی و آمریکای لاتین و آفریقا و... بیاندازید و فقط به نظرات کارشناسان آنها توجه داشته باشید تا متوجه این جریان گردید.
بدیهی است در صورتی که در نهایت روسیه به هدف های خود از طریق سیاسی برسد آنوقت دیگر جایگاه رهبران کشورهای غربی مخصوصا رهبران کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس و کانادا و... با خاک یکسان خواهد شد و به همین دلیل آمریکایی ها از هر ابزاری بتوانند برای تخریب روسیه و شخص آقای پوتین و هرگونه توافق احتمالی بین روسیه و اوکراین بهره خواهند برد.
آنچه کاملا امروزه واضح است این می باشد که جهان آتی دیگر جهان تک قطبی که آمریکا در آن فاعل ما یشاء بود نخواهد بود.
برای اولین بار در جهان بیش از 150 عضو سازمان ملل حاضر نشدند با آمریکا و متحدین اش همراهی کنند، حتی با اینکه بسیاری از این کشورها با تهدید های مختلف مواجه شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала